  • 1. Data: 2004-10-25 21:17:50
    Temat: faktura VAT kwestia techniczna
    Od: "Tom" <p...@w...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie:
    Chcę sprzedać klientowi towar. Towar dostarczany pocztą. Klient jest osobą
    fizyczną.
    1. Czy mogę mu wystawić fakturę VAT bez jego podpisu, oraz NIPu?
    2. Czy muszę mu wysłać oświadczenie do podpisu o jego zgodę na "Wystawienie
    faktury bez podpisu"
    3. Skoro jest on osobą fizyczną a nie jest płatnikiem VAT to czy mogę
    wystawić fakturę bez jego NIPu?

    Proszę o pilną odpowiedź
    Tom.

  • 2. Data: 2004-10-26 08:09:46
    Temat: Re: faktura VAT kwestia techniczna
    Od: "mdruda" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tom" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fizyczną.
    > 1. Czy mogę mu wystawić fakturę VAT bez jego podpisu, oraz NIPu?

    od 1 maja nie ma obowiazku podpisywania faktur - par. 11 Rozp. MF z
    27.04.2004 (Dz.U. 2004 nr 97 poz. 971)

    > 2. Czy muszę mu wysłać oświadczenie do podpisu o jego zgodę na
    "Wystawienie
    > faktury bez podpisu"

    j.w.

    > 3. Skoro jest on osobą fizyczną a nie jest płatnikiem VAT to czy mogę
    > wystawić fakturę bez jego NIPu?

    faktury wystawiane osobom fizycznym nie musza zawierac NIPu nabywcy - par.
    14 ust 1 w/w Rozporzadzenia

    > Proszę o pilną odpowiedź
    > Tom.

    Pozdrawiam