  • 1. Data: 2003-01-29 21:09:42
    Temat: ZFŚS a koszty uzyskania przychodów
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam
    Mały dylemacik, może ktoś to przeszedł?
    Odpis na ZFŚS mogę uznać za KUP jeżeli przekazałam w danym roku na rachunek
    bankowy ZFŚS równowartość tego odpisu. Tak jest w ustawie. A co w przypadku,
    kiedy część pieniędzy przekazałam w listopadzie (czyli po terminie) - czy w
    dalszym ciągu przysługuje mi prawo zaliczenia - tej części ZFŚS uregulowanej
    po terminie - do KUP? Proszę o komentarz.
    Pozdrawiam
    Małgosia B.

  • 2. Data: 2003-01-30 00:10:42
    Temat: Re: ZFŚS a koszty uzyskania przychodów
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalszym ciągu przysługuje mi prawo zaliczenia - tej części ZFŚS
    uregulowanej
    > po terminie - do KUP? Proszę o komentarz.
    Niestety nie moge podać ustaw ale napewno czytałam w Biuletynach Gorzowskich
    że wpłata nawet z opóżnieniami stanowi kup danego roku czyli jeżeli nie
    wpłaciłam w terminach wynikajacych z ustawy ZFSS ale wpłaciłam np w Grudniu
    to jest kup .Ja miałam ten problem w 2001roku i wtedy to sprawdzałam.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-01-30 18:42:21
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Grudniu
    > to jest kup .Ja miałam ten problem w 2001roku i wtedy to sprawdzałam.

    Wielkie dzięki; Mam teraz "na karku" Biegłą. Tak samo twierdzę że jest to
    KUP, natomiast ona niezabardzo jest przekonana. W ustawie o ZFŚS i w
    biuletynach gorzowskich nic nie ma o terminach, jest tylko warunek
    przekazania pieniędzy w danym roku. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
    Małgosia B.

  • 4. Data: 2003-02-01 22:17:03
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

> [...]
    Grudniu
    > to jest kup .Ja miałam ten problem w 2001roku i wtedy to sprawdzałam.

    Niestety, biuletyn gorzowski nie stanowi wykładni.
    Jeśli nie wpłaciłaś w odpowiednich terminach - do 30 września to nie stanowi
    to KUP. Przecież w tym celu są podane terminy. Inaczej każdy płaciłby
    ostatniego dnia grudnia.
    Nie mam teraz przed sobą przepisów wiec nie mogę ich zacytować ale tak
    niestety jest.
    Gdzie sprawdzałaś w 2001 roku?

    Pozdrawiam
    biedny_żuczek

  • 5. Data: 2003-02-01 23:58:37
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "żuczek_" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie wpłaciłaś w odpowiednich terminach - do 30 września to nie
    stanowi
    > to KUP. Przecież w tym celu są podane terminy. Inaczej każdy płaciłby
    > ostatniego dnia grudnia.

    Niektorzy takm robia:

    1. wplacaja w terminie, a na drugi dzien wyplacaja.

    2. mnie tez sie zdarza, ze w ciagu roku stan konta bankowego ZFSS czasami
    odbiega (w obie strony) od salda 850 (+korekta o naleznosci). Ja sie tym nie
    przejmuje.

    Karol

  • 6. Data: 2003-02-02 17:52:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik żuczek_ napisał:

> [...]
    > to KUP. Przecież w tym celu są podane terminy. Inaczej każdy płaciłby

    Za nieterminowe wpłaty lub ich brak (oraz wszelkie inne odstepstawa od
    ustawy) pracodawca może zostac ukarany grzeywna, bo jest to wykroczenie,
    jak stanowi art. 12a ustawy o ZFŚS
    Skąd pomysł że zawarte tam terminy maja znaczenie podatkowe?

    > Nie mam teraz przed sobą przepisów wiec nie mogę ich zacytować ale tak
    > niestety jest.
    Rozumiem że twoje "bo tak jest" waży więcej niz wypowiedzi ekspertów z
    Gofinu?

    Ja bym jednak poprosiła przepisy bo ja nigdzie nie mogę znaleźć zakazu
    uznawania za KUP środków na ZFŚS przekazanych po terminie.
    I nie spotkałam sie nigdy z kwestionowanie tego jako KUP w firmach które
    miały duże opóźnienia. Jeżeli tylko uznania za KUP nie było wczesniejsze
    niz wpłata środków, wszystko było OK.
    Więc w mysl zasady że kosztem jest wszystko co nie zostało z kosztów
    wyłaczone, poprosze o przepis.

    > Gdzie sprawdzałaś w 2001 roku?
    A gdzie sprawdzałes w roku 2000, 1999, 1998 itd itp?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-02-07 23:40:35
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    Przepraszam, brak czasu, nie napisałam od razu.

    > Rozumiem że twoje "bo tak jest" waży więcej niz wypowiedzi ekspertów z
    > Gofinu?
    Nie, nie o to chodzi. Po prostu nawet najlepsi eksperci nie stanowią
    wykładni i w póżniejszych tłumaczeniach w US nie mozna się na takie
    poradniki powoływać. Bardzo sobie cenię wszelkie fachowe pisma, to również,
    ale jednak zawsze szukam przepisów - często w pismach są porady poparte
    właśnie przepisami lub orzeczeniami. Chetnie korzystam.

    > Ja bym jednak poprosiła przepisy bo ja nigdzie nie mogę znaleźć zakazu
    > uznawania za KUP środków na ZFŚS przekazanych po terminie.
    Faktycznie, przewertowałam ustawę i nie znalazłam nic na potwierdzenie mojej
    tezy. Ale jednak zawsze przestrzegałam terminów, albo tez nie płaciłam wcale
    FS. Różnie bywało.

    > I nie spotkałam sie nigdy z kwestionowanie tego jako KUP w firmach które
    > miały duże opóźnienia. Jeżeli tylko uznania za KUP nie było wczesniejsze
    > niz wpłata środków, wszystko było OK.
    No właśnie, ja w rozmowach z księgowymi na ten temat zwykle słyszłam że
    jednak nie można. I biegli przy badaniu takie koszty odrzucają. Tak
    przynajmniej ja miałam kilka lat temu.
    Teraz może faktycznie zacznę walczyć.

    > Więc w mysl zasady że kosztem jest wszystko co nie zostało z kosztów
    > wyłaczone, poprosze o przepis.
    Nie mam, nie dam :))))

    Myślisz że jednak można przekroczyć termin?
    Ja nie powiem o tym swojemu szefowi, o nie.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek