    From: "żuczek" <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZFŚS a koszty uzyskania przychodów
    Date: Sat, 8 Feb 2003 00:40:35 +0100
    Sender: z...@o...pl@pm59.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    Przepraszam, brak czasu, nie napisałam od razu.

    > Rozumiem że twoje "bo tak jest" waży więcej niz wypowiedzi ekspertów z
    > Gofinu?
    Nie, nie o to chodzi. Po prostu nawet najlepsi eksperci nie stanowią
    wykładni i w póżniejszych tłumaczeniach w US nie mozna się na takie
    poradniki powoływać. Bardzo sobie cenię wszelkie fachowe pisma, to również,
    ale jednak zawsze szukam przepisów - często w pismach są porady poparte
    właśnie przepisami lub orzeczeniami. Chetnie korzystam.

    > Ja bym jednak poprosiła przepisy bo ja nigdzie nie mogę znaleźć zakazu
    > uznawania za KUP środków na ZFŚS przekazanych po terminie.
    Faktycznie, przewertowałam ustawę i nie znalazłam nic na potwierdzenie mojej
    tezy. Ale jednak zawsze przestrzegałam terminów, albo tez nie płaciłam wcale
    FS. Różnie bywało.

    > I nie spotkałam sie nigdy z kwestionowanie tego jako KUP w firmach które
    > miały duże opóźnienia. Jeżeli tylko uznania za KUP nie było wczesniejsze
    > niz wpłata środków, wszystko było OK.
    No właśnie, ja w rozmowach z księgowymi na ten temat zwykle słyszłam że
    jednak nie można. I biegli przy badaniu takie koszty odrzucają. Tak
    przynajmniej ja miałam kilka lat temu.
    Teraz może faktycznie zacznę walczyć.

    > Więc w mysl zasady że kosztem jest wszystko co nie zostało z kosztów
    > wyłaczone, poprosze o przepis.
    Nie mam, nie dam :))))

    Myślisz że jednak można przekroczyć termin?
    Ja nie powiem o tym swojemu szefowi, o nie.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek