  • 1. Data: 2013-12-29 18:10:02
    Temat: ZUS :-)
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Jeśli offtopic to sorry z góry!

    Nie pracuje w PL, nie płace tutaj podatków, ani ubezpieczenia i tak od 2001
    roku. 2 tyg. temu dostałem od ING fundusz emerytalny informację na piśmie
    (poleconym bez błędu z moimi danymi) że ZUS przelał w ciągu ostatnich iluś
    tam lat tyle i tyle zł na moje konto w OFE. I pytanie - WTF ... Owszem w ING
    otwierałem rachunek w latach chyba 1999 - 2000 tuż przed wyjazdem, ale
    zrobiłem to wyłącznie dlatego, że kumpel tam pracował i miał prowizję od
    każdego łebka, a ja wtedy już żadnych składek nie odprowadzałem w PL. Więc
    skąd jakieś pieniądze na moim koncie emerytalnym?

  • 2. Data: 2013-12-29 22:19:33
    Temat: Re: ZUS :-)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Garg07." <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i miał prowizję od każdego łebka, a ja wtedy już żadnych składek nie
    > odprowadzałem w PL. Więc skąd jakieś pieniądze na moim koncie

    Mogę sie mylić, ale jeśli pracowałeś przed 1999 rokiem, to ZUS przelewał
    jakieś tam środki jako kapitał.

  • 3. Data: 2013-12-30 15:53:28
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    > Użytkownik "Garg07." <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mogę sie mylić, ale jeśli pracowałeś przed 1999 rokiem, to ZUS przelewał
    > jakieś tam środki jako kapitał.

    Hmm ... tyle co mi wykazali w składkach na OFE (ponad 4.000 zł) to w 99' i
    98 nie było szans bo ZUS przy DG wtedy wynosił poniżej 300 zł / miesiac.
    Chyba wizyta w ZUS będzie konieczna, mam nadzieję, że do 5.01 wyjaśnię
    sprawę bo potem odlot i praca :)

  • 4. Data: 2013-12-30 18:31:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 30 Dec 2013 15:53:28 +0100, "Garg07."
    <g...@i...pl> wrote:

> [...]
    >98 nie było szans bo ZUS przy DG wtedy wynosił poniżej 300 zł / miesiac.
    >Chyba wizyta w ZUS będzie konieczna, mam nadzieję, że do 5.01 wyjaśnię
    To juz przy okazji wizyty w zus zaloz sobie profil zaufany epuap -
    zaloz w domu a w zus mozesz potwierdzic tozsamosc. Bedziesz mial
    online podglad do konta zus i ew innych urzedowych rejestrow w
    przyszlosci.

    WAM

  • 5. Data: 2014-01-02 03:45:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg07. wrote:
> [...]
    > pracował i miał prowizję od każdego łebka, a ja wtedy już żadnych
    > składek nie odprowadzałem w PL. Więc skąd jakieś pieniądze na moim

    jakichs zaleglosci wreszcie sie zus doliczyc.
    ja tez dostaje wplaty biezace plus tez zalegle sprzed 10 lat.

    najlepiej po prostu zapytaj w ofe o wyciag. to sie dowiesz.

    no trzecia mozliwosc to taka, ze cos znowu sie pop.. w systemi i
    dostales skladki kogos innego.

  • 6. Data: 2014-01-02 03:46:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Garg07. wrote:

> [...]
    > miesiac. Chyba wizyta w ZUS będzie konieczna, mam nadzieję, że do 5.01
    > wyjaśnię sprawę bo potem odlot i praca :)

    nie w zus
    w ofe niech ci zrobią wydruk tam bedzie napisane zacoto.

  • 7. Data: 2014-01-03 21:54:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-01-02 03:45, witek pisze:
    > no trzecia mozliwosc to taka, ze cos znowu sie pop.. w systemi i
    > dostales skladki kogos innego.
    ... a że i tak na emeryturę z tego źródła nie ma co liczyć, więc zarówno
    Ty, jak i ewentualny pokrzywdzony, możecie sobie odpuścić ;-)

    Maciek