    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - Czy istnieją ulgi?
    Date: Fri, 19 Nov 2004 19:52:52 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@mbp.euronet.net.pl

    Użytkownik Andrzej Solich <a...@n...pl> w poście
    news:14esp01jr8u7v96lvli9mne7k5aufjle8c@4ax.com
    napisał, co następuje:

    > Ty płacisz! Pracodawca co najwyżej za Ciebie odprowadza podatki, tfu!
    > składki na ZUS, bo te podobnież podatkami nie są ;-)

    Chyba nie znasz sie na zasadach funkcjonowanie FUS.

    A zatem:
    - ubezpieczenie emerytalne: 19 % podstawy wymiaru, z czego POLOWE (9,5 %)
    oplaca PRACODAWCA, zas druga polowe PRACOWNIK (oczywiscie nie robi tego sam,
    ale odciaga mu z wyplaty pracodawca).

    - ubezpieczenie rentowe 13 % z czego 6,5 % oplaca z wlasnychy pieniedzy
    PRACODAWCA, pozostale 6,5 % PRACOWNIK

    chorobowe (ok 2,5 %) w calosci odprowadza PRACOWNIK

    dla odmiany wypadkowe (cos ok. 1,6 %) w calosci PRACODAWCA

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.