  • 11. Data: 2006-05-24 11:07:56
    Temat: Re: ZUS - DG pierwsza składka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tech wrote:

    > Działalność mam zarejestrowaną od 12 kwietnia br., ale pierwsze zakupy
    > DG poczynione zostały na początku maja.

    Nie podajesz nadal rzeczy najważniejszych:
    1. Kiedy faktycznie rozpocząłeś DG?
    2. Jaką datę rozpoczęcia podałeś na zgloszeniu do US i ZUS?

  • 12. Data: 2006-05-24 12:07:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a z...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale, ale - do czego zmierzam.
    > Obecnie sesje ZUSowskie odbywają się o godz. 17.00 - tak więc .... spoko
    > majonezik - jeżeli zakolejkujesz 10-05 o w ZUSie widnieje data uznania
    > rachunku 10-05.

    a jak wysle przelew o 23:50?

    "Jeœli będšc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
    ksišżki, nie stosuj systemu Braille'a." T. Bernard

  • 13. Data: 2006-05-24 12:08:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > pocztach sieci, internetów itp) i wprowadzały wpłatę ZUSowską. Dyskietka
    > później "jechała" chyba na "główną" ;)
    >
    > Ale, ale - do czego zmierzam.
    > Obecnie sesje ZUSowskie odbywają się o godz. 17.00 - tak więc .... spoko
    > majonezik - jeżeli zakolejkujesz 10-05 o w ZUSie widnieje data uznania
    > rachunku 10-05.

    Nie o to mi chodzi. Nie cofam się do czasów
    przelewów międzybankowych pocztylionem (Sybir)
    Niedalej jak dwa/trzy lata temu przeglądałem przepisy
    dotyczące relacji banki-urzędy skarbowe- ZUS
    (jakieś rozporządzenie MF?, dokumenty nadzoru bankowego?,
    regulamin KIR?)
    i wynikało z nich, że należności na rzecz tych organów
    są przekazywane w określonym trybie i czasie.
    Tzn przelew zlecony przez Ciebie i zgodnie z regulaminem banku
    obciążający Twój rachunek w terminie może zostać
    przetrzymany w banku/w systemie rozliczeniowym
    i do ZUS/US dotrzeć trochę później, ale z datą uznania dla ZUS/US zgodną z
    terminem.
    Tam była ta "niezwłoczność" zdefiniowana -
    niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu np trzech dni.

  • 14. Data: 2006-05-24 12:12:54
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 24 maj o godzinie 14:07, na pl.soc.prawo.podatki, Budzik napisał(a):

    > a jak wysle przelew o 23:50?

    Ale 10-05-2006r.?
    Oczywiście że Twój rachunek obciążony zostanie 11-05-2006 i "wyjdzie"
    ELIXIRem o 17 w dn. 11-05-2006r.

    --
    Herbi
    24-05-2006 14:12:52

  • 15. Data: 2006-05-24 12:22:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Herbi wrote:

    > Ale 10-05-2006r.?
    > Oczywiście że Twój rachunek obciążony zostanie 11-05-2006 i "wyjdzie"
    > ELIXIRem o 17 w dn. 11-05-2006r.

    To jest prawda tylkow wypadku niektórych bankół. Inne obciążą i wyślą
    11-ego

  • 16. Data: 2006-05-24 12:23:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Herbi wrote:

    > Ale 10-05-2006r.?
    > Oczywiście że Twój rachunek obciążony zostanie 11-05-2006 i "wyjdzie"
    > ELIXIRem o 17 w dn. 11-05-2006r.

    To jest prawda tylko w wypadku niektórych banków. Inne obciążą i wyślą
    11-ego

  • 17. Data: 2006-05-24 12:35:41
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Herbi napisał:

    > Ale 10-05-2006r.?
    > Oczywiście że Twój rachunek obciążony zostanie 11-05-2006 i "wyjdzie"
    > ELIXIRem o 17 w dn. 11-05-2006r.

    Wcale nie tak oczywiście. W mBanku na przykład rachunek zostanie
    obciążony 10.05 i wszystko będzie OK.

    pzdr

    Tomek

    Potrzebujesz gotowki? Halogotowka to nawet 50 000 bez wizyty w banku.
    Rata od 35 zl, bez poreczycieli. Wypelnij formularz. Oddzwonimy.
    >>> http://link.interia.pl/f1942

  • 18. Data: 2006-05-24 13:12:27
    Od: "Tech" <t...@p...fm>

    > Nie podajesz nadal rzeczy najważniejszych:
    > 1. Kiedy faktycznie rozpocząłeś DG?
    > 2. Jaką datę rozpoczęcia podałeś na zgloszeniu do US i ZUS?

    Podałem takądatę jaka widniała na zaświadczeniu ewidencji DG czyli
    12.04.2006r.

  • 19. Data: 2006-05-24 13:36:21
    Od: "Tech" <t...@p...fm>

    > Nie podajesz nadal rzeczy najważniejszych:
    > 1. Kiedy faktycznie rozpocząłeś DG?
    > 2. Jaką datę rozpoczęcia podałeś na zgloszeniu do US i ZUS?

    Dzwoniłem do ZUS Pani powiedziała ,że mam wpłacić składkę 175,25zł i
    wypełnić deklarację za kwiecień.
    Odsetek nie będę musiał płacić.

    Teraz pytanie. Jaką deklarację mam wypełnić ?

  • 20. Data: 2006-05-24 13:49:16

    Dnia 5/24/2006 2:35 PM, Użytkownik Tomasz Staszewski napisał:

    > Wcale nie tak oczywiście. W mBanku na przykład rachunek zostanie
    > obciążony 10.05 i wszystko będzie OK.

    Na pewno? http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    11,1#174