  • 1. Data: 2003-10-03 15:03:15
    Temat: ZUS DRA
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Usłyszałem, że podobno już nie trzeba wysyłać co miesiąc formularza DRA do
    ZUS - czy to prawda? Prowadzę działalność gospodarczą 1-osobową.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-10-03 15:14:14
    Temat: Re: ZUS DRA
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    "Marek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Usłyszałem, że podobno już nie trzeba wysyłać co miesiąc formularza DRA do
    > ZUS - czy to prawda? Prowadzę działalność gospodarczą 1-osobową.

    Ano prawda....i to od dawna
    He, He...Gdzieś ty się uchował tak długo w niewiedzy ?

    Tomek

  • 3. Data: 2003-10-03 15:23:12
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > Ano prawda....i to od dawna
    > He, He...Gdzieś ty się uchował tak długo w niewiedzy ?
    >
    > Tomek

    Jeśli płacisz ZUS wg najniższych stawek, to musisz wysłać tylko raz,
    chyba że zmienią się Twoje dane. Kwartalna zmiana podstawy nie wymaga
    wysyłania następnych DRA.

    Też Tomek

  • 4. Data: 2003-10-03 15:23:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 3 Oct 2003 17:14:14 +0200, Tomek <t...@g...pl>
    napisał:

    > Ano prawda....i to od dawna
    > He, He...Gdzieś ty się uchował tak długo w niewiedzy ?

    Taaa. A ja dzis dostalem kwit o tresci "Zaklad stwierdzil brak deklaracji
    rozliczeniowej...". Czy ktos ma moze pod reka odwolanie do stosownego
    przepisu?
    ;-(

    Pzdr,

    M.

  • 5. Data: 2003-10-03 15:59:07
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@u...to.komorka.org> wrote in message
> [...]

    > Taaa. A ja dzis dostalem kwit o tresci "Zaklad stwierdzil brak deklaracji
    > rozliczeniowej...". Czy ktos ma moze pod reka odwolanie do stosownego

    Zajrzyj tu
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-09.htm

    Cyt:
    Uwaga!
    Płatnicy składek będący osobami fizycznymi prowadzącymi pozarolniczą
    działalność, opłacającymi składki wyłącznie za siebie lub osoby z nimi
    współpracujące, począwszy od deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów
    miesięcznych przekazywanych za kwiecień 2003 r. są zwolnione z obowiązku
    składania tych dokumentów za kolejny miesiąc, jeżeli nie nastąpi żadna
    zmiana w stosunku do miesiąca poprzedniego. Zwolnienie z obowiązku składania
    dokumentów rozliczeniowych za kolejny miesiąc dotyczy tych płatników także
    wówczas, gdy składki opłacane są od podstawy wymiaru wynoszącej 60%
    przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, a zmiana w
    stosunku do miesiąca poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą tego
    wynagrodzenia.

    (Dz.U. nr 241, poz. 2074 Art.44).

    Tomek

  • 6. Data: 2003-10-03 19:26:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003, Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Jeśli płacisz ZUS wg najniższych stawek, to musisz wysłać tylko raz,

    W sumie prawda... tylko nie wiem dlaczego pomijasz tych
    którzy płacą *nie* wg najniższych stawek ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-04 11:11:31
    Od: "" <s...@t...pl>

    > Taaa. A ja dzis dostalem kwit o tresci "Zaklad stwierdzil brak deklaracji
    > rozliczeniowej...". Czy ktos ma moze pod reka odwolanie do stosownego
> [...]

    W twoim przypadku chodzi zapewne o wpłaty. Na drukach wpłat wpisujesz
    identyfikator deklaracji - zawsze rok.miesiąc.identyfikator deklaracji np. za
    wrzesień 2003.09.01 A jeśli wpisałeś tam np. 2003.09.09 lub (jak to dużo osób
    robi) 2003.09.52, 53 lub 54 to jest to błędne oznaczenie wpłaty. wystarczy
    tylko zadzwonic i powiedza to samo i więcej przysyłać nie będą. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-10-04 19:49:04
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

    > W sumie prawda... tylko nie wiem dlaczego pomijasz tych
    > którzy płacą *nie* wg najniższych stawek ;)

    A są tacy? ;-)
    Oczywiście płacenie stałej, wyższej stawki również nie wymaga.
    Hmm, a jak by to wyglądało, gdyby ktoś płacił trochę więcej niż
    najniższa, a w którymś tam kwartale wyszłoby, że to jest za mało? Czy
    wtedy trzeba wysłać DRA, czy automatycznie przechodzi się na najniższą?

    Tomek