  • 1. Data: 2002-11-05 09:13:12
    Temat: ZUS, DRA - problem...
    Od: "Grzegorz" <g...@a...edu.pl>

    Ostatnio, przypadkiem, doczytałem (nie śmiać się!), że DRA trzeba
    składać comiesięcznie, nawet jeżeli nic w deklaracji nie uległo zmianie.
    Składki płacę w miarę regularnie (tylko zdrowotna), deklaracje składałem co
    3 miesiące - ZUS się nie czepiał...
    Doradźcie, co ja biedny teraz mam robić? Udać głupiego i składać od
    teraz co miesiąc, czy próbować odkręcać i składać zaległe?
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-11-05 12:15:05
    Temat: Re: ZUS, DRA - problem...
    Od: "Grzegorz" <g...@a...edu.pl>

    Zastrzelić się, czy jeszcze poczekać? Poradźcie!!!
    G.

  • 3. Data: 2002-11-05 13:30:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > składać comiesięcznie, nawet jeżeli nic w deklaracji nie uległo zmianie.
    > Składki płacę w miarę regularnie (tylko zdrowotna), deklaracje składałem

    Niedawno na pbb był wątek z którego wynikało, że niektórzy z założenia
    składają deklaracje kwartalnie (tzn. 3 szt. "z góry") aby co miesiąc nie
    zawrać
    sobie tym głowy i nic złego sie nie dzieje.

    Pix

  • 4. Data: 2002-11-05 14:28:38
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > teraz co miesiąc, czy próbować odkręcać i składać zaległe?

    Nic strasznego się nie stało. Ważne, że opłacasz składkę. W obecnej chwili
    dla ZUS-u składka jest najważniejsza. Możesz czekać, aż się sami upomną o
    niezłożone deklaracje, albo samemu je złożyć z datą bieżącą. Ostatnio
    zanosiłem deklaracje z sierpnia 2001, bo nie złożyłem -gdzieś mi to jakoś
    umknęło i nic się nie stało, bo kase wpłaciłem zgodnie z terminem. Ale na
    twoim miejscu sam bym się pofatygował i złożył deklaracje nie czekając, aż
    Zus się o nie upomni.

    pozdrawiam

    Damir

  • 5. Data: 2002-11-05 23:36:29
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Damir" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > co
    > od

    Witam
    Mozna skladac deklaracje z gory (elektronicznie tez)( tak mi wyjasniono w
    ZUSie gdy jechalem w polowie czerwca na wakacje i nie moglem zlozyc
    deklaracji czerwcowej w lipcu) trzeba dac jednak rzeczywista date
    wypelnienia.
    Najbezpieczniej chyba zlozyc zalegle deklaracje samemu (pewnie wczesniej czy
    pozniej balagan troche sie zmniejszy i dopatrza sie braku deklaracji).
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 6. Data: 2002-11-06 09:00:00
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

> [...]
    czy
    > pozniej balagan troche sie zmniejszy i dopatrza sie braku deklaracji).

    Ja dostałem wezwanie bo zapłaciłem za dużo 10 gr i Bardzo Grzeczna Pani
    w ZUSie poprosiła o praktycznie wszystkie deklaracje z roku 2000. Ponieważ
    miałem tylko niektóre (jak się zmieniała stawka) więc musiałem złożyć
    wszystkie jeszcze raz i jest ok. Wydrukowałem więć stertę Papieru
    (deklaracje
    z mumerem 2) i złożyłem normalnie aby mieć pieczątki na kopiach.
    Teraz wysyłam elektronicznie co miesiąc - polcam: szybko, łatkow i
    przyjemnie.
    Pozdrawiam,
    Jacek.

  • 7. Data: 2002-11-06 19:31:19
    Od: "D.A." <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzegorz <g...@a...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aq8dg3$b93$...@f...man.torun.pl...
    > Zastrzelić się, czy jeszcze poczekać? Poradźcie!!!
> [...]

    Zalegle deklaracje radze zlozyc, ale nie ma powodu do strachu.
    Radze tez wgrac Platnika-Przekaz elektroniczny i bierzace deklaracje wysylac
    netem. Po nabraniu wprawy zajmuje to (wypelnienie, wyslanie, odebranie
    potwierdzenia przyjecia, sciagniecie potwierdzenia przetworzenia,
    zarejestrowanie potw. przet. w P-pe) mniej czasu niz reczne wypisanie
    druczku.

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 8. Data: 2002-11-09 12:49:51