  • 1. Data: 2002-11-04 19:15:05
    Temat: gdzie zaplacic ten podatek???
    Od: "MICTLAN" <m...@p...pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem. Rozliczam sie w 2 Urzedach Skarbowych, tzn. podatek
    z dzialalnosci (m.in. VAT) odprowadzam do US w miejscu zgodnym z
    prowadzeniem dzialalnosci gospodarczj, czyli miescie X. Natomiast
    rozliczenia podatku dochodowego dokonuje w US zgodnym z miejscem mojego
    zameldowania, czyli miescie Y. Kupujac samochod na firme, zawarlem umowe
    cywilno-prawna od ktorej zobowiazany jestem odprowadzic podatek w wysokosci
    2% i tu pojawia sie problem. Oba US twierdza, iz to do ich kasy nalezy
    wplacic naleznosc. Ja osobiscie wplacilbym podatek do kasy US w miescie X,
    gdzie rozliczam dzialalnosc, jednak tu wkracza na droge UM w ktorym chce
    zarejestrowac ten samochod, poniewaz zgodnie z przepisami rejestracja
    dokonywana jest na osobe a nie na firme i to w miejscu jej zamieszkania, a
    nie prowadzenia dzialalnosci, a dodatkowo UM wymaga potwierdzenia wplaty
    tych 2% podatku z miejscowego US!

    Czy ktos zna jakas podstawe prawna, przepisy, rozporzadzenia, ktore
    poruszalyby taka kwestie?

    Prosze o pomoc i pozdrawiam, Kamil Zamachowski m...@p...pl

  • 2. Data: 2002-11-05 07:27:34
    Temat: Re: gdzie zaplacic ten podatek???
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "MICTLAN" <m...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > tych 2% podatku z miejscowego US!
    >
    > Czy ktos zna jakas podstawe prawna, przepisy, rozporzadzenia, ktore

    A tak konkretnie to jaki ma Pan problem ?

    1. Kupil Pan samochod jako osoba fizyczna.
    2. Jako osoba fizyczna sklada PCC i placi podatek w miejscuu zamieszkania.
    3. oddaja Pan SWOJ samochod (swoj) jako ST i odlicza amortyzacje.

    Przeciez od oddania do uzytku skladnikow majatku podatnika na cele
    dzialanosci gospodarczej
    podatku sie nie placi wiec US(VAT) nie powinien miec nic do tego...

    Ale ja jestem tylko zwyklum podatnikiem, wiec fachowcy pewnie wyjasnia to
    lepiej

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-11-05 11:43:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    [...]
    *********
    >+ > cywilno-prawna [...]
    **************

    [...]
    >+ A tak konkretnie to jaki ma Pan problem ?
    >+
    >+ 1. Kupil Pan samochod jako osoba fizyczna.

    'argument nietrafiony, wartość wyrażenia NULL' ! (to
    ostatnio modne na grupie więc proszę bez urazy :))
    Wygląda na to że kupił jako *DG* od nie-VATmana (pewnie
    OF nie-DG właśnie).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-11-05 13:19:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik "

    > 'argument nietrafiony, wartość wyrażenia NULL' ! (to
    > ostatnio modne na grupie więc proszę bez urazy :))
    > Wygląda na to że kupił jako *DG* od nie-VATmana (pewnie
    > OF nie-DG właśnie).

    Ale Panie Godfrydzie - ja sie tak latwo nie obrazam...
    Znam troche zycie i troche probuje interpretowac "po objawach"

    Wiec domyslam sie ze czlowiek OSOBA FIZYCZNA porwadzaca DG
    kupil samochod w celu wprowadzenia go jako ST do swej DG...
    i jako KUPUJACY widnieje w umowie wlasnie owa osoba fizyczna,
    a nie "Firma" ....
    I mysle ze wlasnie tez kupil od osoby nie prowadzacej DG

    A napisal "na firme" bo tak mu sie napisalo gdy kupil w zwiazku z w zwiazku
    z DG.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-11-05 20:01:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Ale Panie Godfrydzie

    Boguś, ogranicz tytułomanię pt. "pan" bo na grupie
    nie uchodzi. Jak nie przestaniesz to ci coś wytknę ;)
    [...]
    >+ I mysle ze wlasnie tez kupil od osoby nie prowadzacej DG
    >+
    >+ A napisal "na firme" bo tak mu sie napisalo

    No dobrze, pozostaje poczekać na szczegóły :)
    Jeśli jest tak jak mówisz to ja mu nie odpuszczę ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd