  • Data: 2006-10-18 20:42:16
    Temat: Re: ZUS Korekta
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arkady" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eh6260$7fu$1@news.onet.pl...
    > Jak wypełnić zestaw korygujący za pomocą Płatnika, aby nie było błędów
    > weryfikacji?
    > Oryginalny zestaw miał DRA + RCA za 10 ubezpieczonych.
    > Koryguję tylko dane jednego ubezpieczonego (dokładnie kod tytułu
    > ubezpieczenia) i składam RCA + DRA. Na RCA mam tylko 1 ubezpieczonego
    > (zgodnie z zaleceniem konsultantki z ZUS i poradnika), ale przy

    Na bazie deklaracji pierwsze tworzysz korektę. _NIE usuwasz_ innych
    osób, jedynie odznaczasz ich do wysyłki, tzn do wysyłki zaznaczasz tylko
    jedną osobę -> najpierw zaznacz wszystkich np. myszką, potem kliknij na
    kopertę w prawym rogu (wtedy koperty przy nazwiskach powinny zniknąć).
    Poprawiasz tą jedną osobę tzn. zostawiasz ze starym złym kodem i dajesz
    składki zerowe (wyzerowujesz w ten sposób), kopiujesz tą pozycję jeszcze
    raz z nowym poprawnym kodem i poprawnymi składkami. Potem tą osobę
    zaznaczasz (te 2 pozycje) i klikasz na kopertę po prawej stronie -> do
    wysyłki (w efekcie przy tym nazwisku /2 pozycje/ powinna pojawić się
    koperta). Wtedy dra ci dobrze policzy (ze wszytkich osób), a do zusu
    wyślesz tylko dra + rca z tą jedną poprawioną osobą.

    Mam nadzieję, że wytłumaczyłam -> pisałam 'z głowy'.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --