  • 11. Data: 2002-09-09 14:33:52
    Temat: Re: ZUS caly czy jakas czesc ???
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    taki
    > fakt musi być wpisany do jego obowiązków na stanowisku pracy i czy
    > potrzebuje jakiegoś pisemnego ekstra upoważnienia pracodawcy jeżeli np
    > wezwie go skarbowy?
    > żarłoczność państwa wymusza sytuację gdy pracownica sklepu jest jego
    > właścicielką po to, by zaoszczędzić na ZUS a realny właściciel sklepiku
    jest
    > pracownikiem na ułamek etatu aby móc załatwiać dostawy, kontaktować się z
    > urzędami itp
    > bardzo proszę o odpowiedź i z góry wielkie dzięki
    ----------->
    Właściciel to właścicile i wsytepuje w dokumentach i nie musi być
    zatrudniany na 1/8 czy 3/4 wystarczy xero zaświdczenia o prowadzeniu
    działalności i regon a dla pracownika notarialne upoważnienie a nie jakaś
    karteczka iż Jan K (właściciel ) upoważania Ewę Maj (pracownika) bo skąd
    urzednik ma wiedzieć iż Jan K to właściciel . Tak to bywa z życia wzięte
    miałem tak w US a nawet u dealera ERA GSM .

    miłego dnia

    rafal

  • 12. Data: 2002-09-10 12:08:32
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Sep 2002, plemek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pracownikiem na ułamek etatu aby móc załatwiać dostawy, kontaktować się z

    O, SKPL - czyli spółka komandytowa made by PL przepisy :)
    Nie mogłem się powstrzymać od skomentowania, bo rozwiązanie
    w istocie swojej ciekawe !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-09-10 14:11:44
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    >
    > O, SKPL - czyli spółka komandytowa made by PL przepisy :)
    > Nie mogłem się powstrzymać od skomentowania, bo rozwiązanie

    Hehe - ciekawe, acz nielegalne :) - w koncu "pracownik" w istocie
    "zatrudniony" jest tam na czarno, pobiera bowiem dochody wyższe niż wykazuje
    w rozliczeniach. A ciekawe jakie zwiazki lacza "pracownika" z
    "wlascicielka" - czyzby byl to jakiś kumbinat ? :)))

    Zaryzykujesz? >>> http://link.interia.pl/f164b

  • 14. Data: 2002-09-10 16:34:23
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian D-D" <s...@i...pl> napisał

> [...]
    > w rozliczeniach. A ciekawe jakie zwiazki lacza "pracownika" z
    > "wlascicielka" - czyzby byl to jakiś kumbinat ? :)))

    bingo!!
    a że nielegalne to ja wiem, chociaż podatki płacone są rzetelnie, przy
    firmie, która ma dać teoretycznej właścicielce pracę = mały sklep a przy
    takiej mikrodziałalności każda oszczędność jest istotna....
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2002-09-10 18:06:23
    Od: k...@p...onet.pl

    > Mam pytanie. Jak zostane zatrudniony przez pracodawce zobowiazany on jest do
    > placenia za mnie ZUSu. Czy np zatrudnienie mnie w wymiarze np 1/8 etatu
    > spowoduje ze bedzie za mnie placil 1/8 ZUSu czy calosc (? 760 zl ?)

    760 złotych brutto to najniższe wynagrodzenie i nie wiem w jakim kontekście
    użyłeś tej kwoty.

    Zus liczy się od Twojego wynagrodzenia i jest to stały stosunek procentowy,
    chyba że:

    - przekroczyłeś roczną podstawę wymiaru składek 64 620zł

    - wynagrodzenie brutto jest niższe niż 1/8 * 760 złotych, wtedy ZUS jest
    płacony od 1/8 * 760 złotych.

    pozdrowionka

    @nteneum

    http://www.anteneum.com