  • 1. Data: 2002-03-20 01:07:50
    Temat: ZUS-(dlugie)
    Od: "mazanka" <m...@p...e.pl>

    Witam, madre glowy:))

    Mam problem z ZUS-em chyba dosc nie typowy, moze ktos z grupowiczow spotkal
    sie z takim problemem lub wie jak z tego wybrnac, prosze o rady:

    Staralam sie o zaswiadczenie o nie zaleganiu ze skladkami ZUS, ktore
    dostawalm bez problemu w latach poprzednich kilka razy w roku, jednak w tym
    roku ZUS nagle stwierdzil ze zalegam ze skladkami od sierpnia 2000 roku i
    chce mnie "oskladkowac" skladka zdrowotna:(((

    Maz prowadzi dzialanosc gospodarcza od 98r na swoje imie i nazwisko, jest
    osoba zatrudniona na etacie i oplaca za siebie skladke zdrowotna. Ja jestem
    osoba zatrudniona na etacie i jednoczesnie rencistka, na pierwszym wpisie
    meza widnialam jako pelnomocnik i nigdzie wiecej ( nie bylam objeta z tego
    tytulu skladka zdrowotna) , w siepniu 2000r zmienilismy wpis do ewidencji
    przestalam widniec jako pelnomocnik za to moje imie i nazwisko pojawilo sie
    w nazwie.
    przed bylo tak: firma xxx jan kowalski, po jest tak: firma xxx jan kowalski,
    joanna kowalska

    Obecnie ZUS twierdzi ze powinnam byc objeta skladka zdrowotna poniewaz
    jestem osoba prowadzaca dzialanosc gospodarcza:(( zaznaczam, ze w nazwie nie
    ma skrotu s.c. i ze maz z calosci dzialnosci gospodarczej rozlicza sie w US
    w 100% a nie 50%, Jak to ugryzc? czy mam racje ze moje imie i nazwisko jest
    tylko nazwa? czy tez ZUS ma racje ze jestem osoba prowadzaca dzialanosc
    gospodarcza?
    Czy jesli w nazwie wpisalabym cala rodzine to wszystkich by oskladkowali?
    Czy jesli w nazwie wpisze imie mego kota to od niego tez beda wolac skladek?

    Prosze o pomoc!! To wchodzi ponad 1600 zl plus odsetki - to nie zla sumka,
    nie chce tego ot tak im oddac:(((

    Pozdrawiam

    Mazan-ka

  • 2. Data: 2002-03-21 09:46:29
    Temat: Re: ZUS-(dlugie)
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    jesli jestes wpisana do ewidencji dzialalnosci obok meza to musisz placic
    skladek zdrowotna
    jacek

  • 3. Data: 2002-03-21 12:32:14
    Od: "mazanka" <m...@p...e.pl>

    Czy tylko tyle macie mi do powiedzenia? ja nie prowadze dzialalnosci
    gospodarczej. Czy nikt nie ma podobnych doswiadczen z ZUS-em?

    Mazan-ka

  • 4. Data: 2002-03-21 12:55:24
    Temat: Re: Re: ZUS-(dlugie)
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 21 Mar 2002 13:32:14 +0100, "mazanka" <m...@p...e.pl>
    wrote:

    >Czy tylko tyle macie mi do powiedzenia?

    Tak

    Sławomir Dąbrowski

  • 5. Data: 2002-03-21 18:01:50
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    w sumie to nie wiem czy jestes wpisana do tego rejestru czy nie a to jest
    istotne
    zus traktuje to jako twoje zrodlo przychodow

    jacek

    zobacz tez odpowiedzi na pytanie zdrowotne a wpis do ewidencji z 27 lub 28-
    02-2002