    From: michalina <m...@n...vp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS i przedawnienie zobowiazan
    Date: Thu, 08 Feb 2007 00:49:20 +0100

    cool napisał(a):
    > Witam grupowiczow,
    >
    > Pisze z jedna denerwujaca mnie sprawa. Otoz otrzymalem od ZUSu kartke ze
    > niby zalegam z jakimis skladkami za rok 2001 (!). Ja nie przypominam sobie
    > zebym z czymkolwik zalegal ale udowodnic wplaty tez nie moge bo kiedys to
    > sie na poczcie puszczalo przelewy zusowskie... no i po 6 latach(!)
    > oczywiscie nie mam juz tych potwierdzen. Nie jestem w stanie sie w sumie za
    > bardzo bronic. Pisza tam ze to skladki za 06, 07, 08.2001.
    >
    > Czy moglby mi ktos dopomoc rada? Jaka mam przyjac linie postepowania z nimi?
> [...]

    Obawiam się, że jesteś na straconej pozycji. Oni na dochodzenie roszczeń
    mają 10 lat. Przećwiczyłam na własnej skórze. Sytuacja dokładnie taka
    sama tylko dotyczyło roku 1999. Skończyło sie ściągnięciem z konta przez
    US. Kwota była bzdurna więc odpuściłam. Jedyne co możesz to ich podać do
    sądu za świadome ukrywanie zaistniałego faktu i specjalne przeciągnięcie
    w latach celem uzyskania odsetek. Już za ok. 5 lat może wygrasz, ale
    niekoniecznie. Na wszelki wypadek wystąp do ZUS o rozliczenie konta.
    Dopóki tego nie zrobiłam średnio co pół roku zmieniająca się osoba
    rozliczająca kazała mi dopłacać a to 100 zł, a to 50zł, bo koleżanka to
    czegoś nie zauważyła. Teraz mam kwita i mogą mnie ciągać jedynie od daty
    tegoż czyli 20.10.2007.
    Witaj w Klubie. michalina