    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS i umorzenie zaleglosci
    Date: Wed, 24 Sep 2003 12:10:37 +0200

    On Wed, 24 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    >+ > On Mon, 22 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:
    >+ > [...]
    >+ >> + a ja sie zastanawiam nad nieplaceniem ZUS i US i powolywanie sie na
    >+ >> + kopalnie - one tez nie placa. Ciekawe jakibylby wyrok NSA - wszyscy
    >+ >> + rowni czy byliby rowniejsi. ??
    >+ >> + Jak myslicie ?
    >+ >
    >+ > W .pl nie ma precedensu, i sąd pewnie by się na to powołał.
    >+ Gotfryd,
    >+ czy moglbys to rozwinac sorki nie zrozumialem :(

    Są takie kraje, w których wyrok w jakieś sprawie wiąże
    inne sądy przy wyrokowaniu w identycznych sprawach
    innych sporów. Zapodaje się sygnaturę akt i mówi że
    precedens już był - sąd tylko sprawdzi czy "pasuje"
    i w zasadzie nie ma już nic do gadania :)
    Ale u nas takiej zasady nie ma - więc dwa różne
    składy mogą wydać różne wyroki.
    Pomimo tego że mógłbyś wykazac że ZUS pozywał np.
    kopalnię i nic mu z tego nie przyszło - sąd nie byłby
    tym faktem związany i stwierdziłby że "masz zapłacić
    bo przepisy tak stanowią a to że kopalnia nie płaci
    nie ma związku z *twoją* sprawą" :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)