  • 1. Data: 2002-02-25 13:14:25
    Temat: ZUS i zawieszenie
    Od: "niuska" <j...@w...pl>

    Sprawa wyglada tak:
    Wlascicielka sklepu urodzila malenstwo w lutym; pracownicy sa do konca
    lutego, potem z przyczyn zakladu pracy zostaja zwolnieni. Sklep funkcjonuje
    do konca lutego a z dniem 1 marca dzialalnosc zostaje zawieszona. Czy w
    zwiazku z tym wlascicielka musi wyrejestrowac sie z ub. spolecznych i
    zdrowotnego?
    Justyna

  • 2. Data: 2002-02-26 07:23:45
    Temat: Re: ZUS i zawieszenie
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > do konca lutego a z dniem 1 marca dzialalnosc zostaje zawieszona. Czy w
    > zwiazku z tym wlascicielka musi wyrejestrowac sie z ub. spolecznych i

    Tak. W ZUSie nie istnieje instytucja zawieszenie działalności - na czas
    zawieszonej działalności należy się z ubezpieczeń wyrejestrować.

  • 3. Data: 2002-02-26 08:19:27
    Od: "niuska" <j...@w...pl>

    Wiec podsumowujac:
    - W US skladam NIP-1 z informacja o zawieszeniu
    - W ZUS, wyrejestrowuje pracownikow, a za wlascicielke skladam ZWUA i ZWPA

    Cos jeszcze? Czy to wszystko co trzeba zrobic przy zawieszaniu dzialalnosci?
    A co ze zwrotem ulgi za kase fisklana? W US pani mi powiedziala, ze mozna
    miec maksymalnie zawieszona firme na 10 m-t i wtedy nie trzeba zwracac ulgi.
    Slyszeliscie o czyms takim?
    Justyna