  • 1. Data: 2002-02-25 11:21:59
    Temat: Ulga budowlana
    Od: mayex <m...@g...pl>

    W 2000 roku kupiłem od spółdzielni mieszkanie. Wpłaciłem 30% wartości. Na
    pozostałą kwotę spółdzielnia udzieliła mi preferencyjnego kredytu. Kredyt
    wzięła spółdzielnia na całość inwestycji. Ja nie podpisywałem z bankiem
    żadnej umowy. Na owe 30% dostałem zaświadczenie o wkładzie mieszkaniowym.
    Teraz wpłacam co miesiąc spółdzielni określoną kwotę- aż do spłacenia 100%
    wartości mieszkania. Czy tą kwotę mogę traktować jako zwiększanie wkładu
    mieszkaniowego i tym samym mogę ją odliczyć w zeznaniu rocznym? Gdybym to ja
    wziął kredyt z banku i wpłacił go do spółdzielni, to mógłbym odliczyć całą
    wartość mieszkania, a do banku spłacać kredyt. A w obecnej sytuacji? Czyżbym
    musiał wpłacić jednak (w dłuższym okresie) 100% wartości mieszkania a mógł
    odliczyć tylko 30%? Wydaje mi się, że podstawa kredytu (bez naliczanych
    odsetek) powinna stanowić dalsze wpłaty wkładu mieszkaniowego i podlegać
    odliczeniom? Proszę o pomoc i Państwa interpretację.
    Pozdrawiam
    Mayex