  • 1. Data: 2003-10-29 07:07:09
    Temat: ZUS - jak zmniejszyć składki ?
    Od: "Kajci" <k...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i opłacam składki w minimalnej obowiązkowej
    wysokości ale to według mnie i tak za dużo. Czy jest jakiś sposób aby
    pomniejszyć to obciążenie.

  • 2. Data: 2003-10-29 08:20:45
    Temat: Re: ZUS - jak zmniejszyć składki ?
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Niestety nie ma takiej możliwości
    MSP

    Użytkownik Kajci <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2003-10-29 09:32:45
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kajci" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Prowadzę działalność gospodarczą i opłacam składki w minimalnej
    obowiązkowej
    > wysokości ale to według mnie i tak za dużo. Czy jest jakiś sposób aby
    > pomniejszyć to obciążenie.

    Re : Emeryci prowadzący DG jako OF opłacają tylko składkę zdrowotną. Resztę
    sobie dośpiewaj :-))
    AR

  • 4. Data: 2003-10-29 09:35:57
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Niestety nie ma takiej możliwości

    a jeżeli osoba podpisze z kimś umowę zlecenie (faktycznie
    wykonywaną) i zostanie ubezpieczona z tego tytułu, a później
    założy DG (o zakresie innym niż przedmiot umowy zlecenie), to
    czy z tytułu prowadzenia DG musi płacić składki na ub. społeczne?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 5. Data: 2003-10-29 09:45:07
    Od: jadwad<j...@o...pl>

    NIESTETY, ALE JEST TAKA MOŻLIWOSC.INFORMACJA -...@o...pl

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-10-29 11:36:09
    Od: "Kajci" <k...@p...onet.pl>

    Ale do emerytury mi jewszcze daleko :)

  • 7. Data: 2003-10-29 13:39:05
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    > Ale do emerytury mi jewszcze daleko :)

    To zatrudnij się u znajomego na UoP np. na 1/4 etatu na minimalne
    wynagrodzenie 800 brutto (oczywiście nie oszukujesz - NAPRAWDE świadczysz
    pracę)
    :-)
    Składek zapłacisz ok. 350 pln
    Z prywatnej działalności tylko zdrowotne 135
    Razem 485 pln a to choc trochę mniej niż 640.
    Rocznie kilka złotych się zbierze.

    Warto, jeżeli masz małe dochody i nie płacisz podatków, w innym przypadku
    składki społeczne są kosztem i różnica robi się bardzo niewielka.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 8. Data: 2003-10-29 14:35:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Oct 2003, MSP wrote:

    >+ Niestety nie ma takiej możliwości

    Skasowano ustawę o KRUS i skreślono dwa punkty z ustawy
    o SUS ? Kiedy, wczoraj jak mnie nie było ??
    Hm... trzeba wzmóc czujność...

    >+ MSP

    Acha: możesz "odpowiadać pod" ? Łatwiej się cytuje...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)