  • 1. Data: 2003-10-29 01:37:55
    Temat: kupowanie za granica, a podatki
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam!

    Mam zamiar skorzystac z uslug w USA. Oplaty bede uiszczal karta
    kredytowa. USA jak to USA zadnych papierow jak FV i inne nie daje,
    do uslugi nie doliczaja zadnego podatku dla obcokrajowcow. Wysylaja
    tylko mailem fakture (ktora w swietle prawa u nas nie ma zadnego
    znaczenia). Uslugi sa scisle i wylacznie zwiazane z dzialalnoscia mojej
    firmy, wiec ew. podejrzenia ze chce cos nachachmecic zeby placic
    mniej podatkow (a ze daleko to trudno udowodnic) - odpadaja ;-)

    Jakie mam mozliwosci wliczyc te uslugi w koszty ?
    Jest tego spora sumka i szkoda by bylo 19% z niej oddawac
    nieslusznie panstwie.

    Zeby bylo trudniej - karta kredytowa jest na moim prywatnym, nie
    firmowym koncie. Rodzaj dzialalnosci - spolka cywilna, dwoch
    wspolnikow, KPiR, platnik VAT.
    Dzieki!
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl
    tel., sms: 602 461 806, http://www.konta.pl

  • 2. Data: 2003-10-29 03:20:44
    Temat: Re: kupowanie za granica, a podatki
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > do uslugi nie doliczaja zadnego podatku dla obcokrajowcow. Wysylaja
    > tylko mailem fakture (ktora w swietle prawa u nas nie ma zadnego

    A wlasnie, a moze o czyms nie wiem i taka wydrukowana Faktura bede
    mogl sie posluzyc do odliczenia podatku dochodowego ?

    ps. usluga bedzie w calosci wykonywana w USA, poza RP.

  • 3. Data: 2003-10-29 10:10:22
    Od: "maciejka" <m...@B...pl>

    Witam !
    Ja troche w podobnej sprawie.
    Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze bo prawde mowiac nie wiem do kogo sie
    zwrocic o rade.

    Zakupilem ostatnimi czasy na zagranicznej aukcji z USA kilka przedmiotow.
    Dokonalem platnosci karta Visa za posrednictwem
    serwisu bidpay.com. Pieniazki dotarly do sprzedajacego i po pewnym czasie
    otrzymalem wylicotowane przedmioty, oczywiscie bez zadnego dowodu zakupu
    mimo, ze mialem takowy otrzymac.

    Teraz chcialbym je sprzedac. Podkreslam ze nie prowadze zadnej dzialalnosci,
    ani firmy. Zainteresowani kupnem oczekuja ode mnie sporzadzenia umowy
    kupna/sprzedazy. To oczywiscie nie stanowi dla mnie problemu, ale czy w
    swietle prawa moge sprzedawac produkt na umowe kupna/sprzedazy, bez
    posiadania dokumentow potwierdzajacych moje prawo wlasnosci do niego??
    Jezeli tak, to jaki podatek bede musial zaplacic od takiej transakcji i
    kiedy??

    dziekuje za wszelkie uwagi,
    pozdrawiam
    Maciek