  • 1. Data: 2003-10-28 15:02:35
    Temat: sprzedaz poza granicami Polski
    Od: "Simon_" <s...@i...pl>

    witam,

    moja firma jest importerem sprzętu z Anglii,
    normalnie sprzęty sprzedajemy tylko na terenie Polski (na towar jest 5% cła
    i oczywiście VAT)

    w niedlugim czasie planujemy sprzedaz jednorazowa do Szwecji,
    tak żeby towar nie przechodził przez Polske, faktura do nas, towar do
    Szwecji -
    czy ktos ma doswiadczenie i moglby poradzic jak to trzeba papierkowo
    zalatwicz urzedem skarbowym (moze celnym)

    Pozdrawiam

    Szymon

  • 2. Data: 2003-10-28 16:16:18
    Temat: Re: sprzedaz poza granicami Polski
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Tue, 28 Oct 2003 16:02:35 +0100, Simon_ <s...@i...pl> napisał:

> [...]
    > czy ktos ma doswiadczenie i moglby poradzic jak to trzeba papierkowo
    > zalatwicz urzedem skarbowym (moze celnym)

    Obowiazek podatkowy (w sensie VAT) dotyczy jedynie obrotu na terenie RP.
    Czyli Was nie dotyczy. Clo - tym bardziej.

    Czyli wystarczyc powinien zwykly rachunek (zeby tego faktura nie nazywac
    ;-) ze zwroceniem szczegolnej uwagi na kursy walutowe.

    M.

  • 3. Data: 2003-10-28 16:26:25
    Od: "Simon_" <s...@i...SMIEC.pl>

> [...]
    >
    > Czyli wystarczyc powinien zwykly rachunek (zeby tego faktura nie nazywac
    > ;-) ze zwroceniem szczegolnej uwagi na kursy walutowe.

    ale czy nie sa konieczne jakies zezwolenia,
    moze papiery od kupca szwedzkiego?

    fajnie by bylo jakby to bylo takie proste :-) w sensie faktura i tyle...

    pozdr

    Szymon

  • 4. Data: 2003-10-28 16:32:39
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Tue, 28 Oct 2003 17:26:25 +0100, Simon_ <s...@i...SMIEC.pl>
    napisał:

    > ale czy nie sa konieczne jakies zezwolenia,

    O to musisz dowiedziec sie:
    a. w kraju wysylki
    b. w kraju docelowym

    > moze papiery od kupca szwedzkiego?
    >
    > fajnie by bylo jakby to bylo takie proste :-) w sensie faktura i tyle...

    Pod warunkiem zachowania paru innych formalnosci, chociazby szwedzkiego
    podatku VAT
    :-(

    M.