  • 1. Data: 2004-06-03 16:06:22
    Temat: ZUS - naruszenie konstytucji,
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Witam.
    Czy nie uważacie, że ustawa, w której jest napisane,
    że w przypadku spóźnienia się z zapłatą składek ZUS'owskich
    o JEDEN dzień można byc pozbawionym całkowicie świadczeń ??

    Przecież to rozbój w biały dzień !
    Czy nie ma jakiegoś wyższego przepisu z, którym ten jest sprzeczny ?

  • 2. Data: 2004-06-03 16:19:16
    Temat: Re: ZUS - naruszenie konstytucji,
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 3 Jun 2004 18:06:22 +0200, Marcin Jurczuk naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Przecież to rozbój w biały dzień !
    > Czy nie ma jakiegoś wyższego przepisu z, którym ten jest sprzeczny ?

    konstytucja RP, ale w tym to musi sie jeszcze zgodzić trybunał
    konstytucyjny.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 3. Data: 2004-06-03 18:21:02
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org> napisał w
    wiadomości news:c9niam$25vc$1@shapieron.tkb.pl...

    nie ma zadnego naruszenia ponieważ płatnik może wystąpić na pismie do
    oddziału zus o przesunięcie terminu zapłaty
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 4. Data: 2004-06-03 18:46:32
    Od: "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > nie ma zadnego naruszenia ponieważ płatnik może wystąpić na pismie do
    > oddziału zus o przesunięcie terminu zapłaty
    Mi nie chodzi o termin zapłaty tylko jego przekroczenie - jaki by nie był.
    Ten przepis zabrania bycia człowiekiem - istota omylną.
    Po takiej wpadce _SAM_ bez wezwania ZUS'u musisz pisac podanie o uznanie
    wpłaty i modlić sie aby uznali ..a jak urzędas nie uzna to przepadają ci
    wszystkie wpłaty.
    O to mi chodzi a nie o termin ..

  • 5. Data: 2004-06-03 18:58:42
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org> napisał w
    wiadomości news:c9niam$25vc$1@shapieron.tkb.pl...

    widzę ze nie kumasz o jednym fakcie -jako płatnik nie jesteś człowiekiem
    tylko podmiotem gospodarczym .jest to forma dyscyplinowania płatników
    zgodna z konstytucja i prawem o działalnosci gospodarczej .jezeli jesteś
    na samozatrudnieniu to roszczenia możesz kierować tylko do siebie ale
    jeżeli zatrudniasz ludzi to każdy pracownik może żądać od takiej firmy
    odszkodowania za konsekwencje uniemożliwienia korzystania ze świadczenia
    .Powstaje pytanie co lepiej sie pracodawcy opłaca.Jak sobie wybobrazaszz
    system w którym nie byłoby takiego bata .50% płatników płaciłoby składki
    za styczeń w grudniu .

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 6. Data: 2004-06-03 19:36:00
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > jeżeli zatrudniasz ludzi to każdy pracownik może żądać od takiej
    firmy
    > odszkodowania za konsekwencje uniemożliwienia korzystania ze
    świadczenia

    oj, ta dyskusja poszła chyba za daleko (i bez sensu)
    a zadającemu pytanie wystarczyło napisać że w przypadku
    nie dochowania terminu traci DOBROWOLNE ubezpieczenie
    chorobowe...(prowadzący dz.gosp.)
    jak sama nazwa wskazuje nikt go nie zmusza :)))
    do płacenia ubezp. chorobowego a jak się spóźni to
    ustawowo takie ubezpieczenie ulega rozwiązaniu...
    (nie ja to wymyśliłem!)

    gdzie tutaj pracownik-niemożność skorzystania ze
    świadczeń przysługujacych pracownikom ???

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S.
    pytanie:
    Czy nie uważacie, że ustawa, w której jest napisane,
    że w przypadku spóźnienia się z zapłatą składek ZUS'owskich
    o JEDEN dzień można byc pozbawionym całkowicie świadczeń ??
    odpowiedź:
    traci tylko "świadczenie" chorobowe bowiem w przypadku
    osoby prow. dział. gosp. jest ono DOBROWOLNE
    pozostałe czyli ubezp. emerytalno-rentowe i zdrowotne i tak
    zostaną "ściągnięte" drogą administracyjną :)))

  • 7. Data: 2004-06-03 19:44:36
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <s...@U...stars.eu.org> napisał w
    wiadomości news:c9niam$25vc$1@shapieron.tkb.pl...

    nie poszło daleko ponieważ pytanie dotyczyło tematu i tresci pytania
    jednoczesnie i nie chodziło w nim o ustalenie co jest dobrowolne a co
    jest zobowiązaniem sciaganym administracyjnie tylko o fakt zgodnosci z
    konstytucją faktu że spóxnienie się o jeden dzień z zapłatą skutkuje
    pozbawieniem prawa do swiadczeń
    temat został wyczerpany argumentem że jest to zgodne z ustawą zasadniczą
    .

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 8. Data: 2004-06-03 22:07:54
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > nie poszło daleko ponieważ pytanie dotyczyło tematu...
    jednak chyba za daleko
    co w kontekscie przekroczenia terminu zaplaty oznacza:
    "jeżeli zatrudniasz ludzi to każdy pracownik może żądać od takiej firmy
    odszkodowania za konsekwencje uniemożliwienia korzystania ze świadczenia"
    jakiego zadoscuczynienia i za co?

    pozdrawiam

    grzess