  • 1. Data: 2004-06-03 13:53:14
    Temat: Dyskoteki a VAT
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Mój dobry znajomy w ramach własnej DG oprócz handlu detalicznego
    we własnym sklepie spożywczym organizuje także co tydzień w
    wynajmowanej sali dyskoteki./ jest płatnikiem VAT-u/. Do końca
    kwietnia br.było jasne,że mieściło się toto w ramach usług związanych
    ze sportem,kulturą i rekreacją jako stawka zwolniona z VAT. W
    załączniku nr.4 do nowej ustawy VAT w poz.11 pkt.4 stoi napisane że
    zwolnione są z VAT-u -cytuję: "Usługi związane z kulturą...z
    wyłączeniem:wstępu na spektakle,koncerty,..przedstawienia związane
    z funkcjonowaniem obiektów kulturalnych /PKWiU
    92.32.10/,świadczone przez wesołe miasteczka,parki rozrywki i
    cyrki/PKWiU 92.33 i 92.34.11/..."-koniec cytatu. Tymczasem usługi
    związane z salami balowymi,dyskotekami są zakwalifikowane w PKWiU
    pod nr.92.34.12 a zatem wynikałoby,że nie podlegają w/w
    wyłączeniom czyli dalej podlegałyby stawce zwolnionej z VAT. Czy
    prawidłowa jest moja dedukcja? Dzieki z góry za podpowiedzi i
    pozdrowionka ślę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info