    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS od biletu...
    Date: Sat, 11 Aug 2007 10:54:37 +0200
    <Pine.WNT.4.64.0708091559380.3276@athlon64> <op.twsrs3dtipkhj4@unk>
    <Pine.WNT.4.64.0708092132570.3840@athlon64> <op.tws52ov9ipkhj4@unk>
    <o...@u...compnet.com.pl>

    On Fri, 10 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    [...]
    > Niestety muszę przyznać rację... Cimoszewicz powiedział kiedys że ludze
    > powini
    > byli się ubezpieczyć - i zaraz zaczęła się burza.

    Niestety sprawa powróciła przy ostatnich katastrofach klimtycznych, tu
    jakieś tornado, tam susza czy jakoś tak. A opisy w gazetach te same.

    Zaznaczam wyraźnie, że DOPUSZCZAM pomoc społeczną ze środków publicznych
    na wypadek takiej katastrofy, acz co mi się nie widzi to fakt, że jest
    udzielana tylko jak "trafi na wielu", ale może się mylę. Mam na myśli
    pytanie, czy średnia pomoc np. pogorzelcom jest mniej więcej tego
    samego rzędu jak taka pomoc "klęskowa", i nie idzie o pomoc typu
    "dach nad głową na pierwszych kilka dni" tylko o pomoc materialną
    na odbudowanie tegoż dachu.

    Ad rem.
    Jest bzdurne, że usiłuje się uzależniać wypłatę *zasiłku* od tego
    czy ktoś otrzymał *odszkodowanie*, z wiadomum uzasadnieniem
    "przecież od dostał odszkodowanie"!
    Dopóki będzie panoszyło się TAKIE rozumowanie, to przepraszam, ale
    bardzo rozsądne będzie nieubezpieczanie się od klęsk żywiołowych.

    Przecież WIADOMO, że odszkodowanie NIE pokryje szkód w ten sposób
    że były posiadacz "wraca na gotowe", choćby dlatego z samej zasady
    ubezpieczenie pokrywa wartość rynkową, a nie odtworzeniową (znaczy
    już widzę, jak ktoś odbudowuje budynek tak aby był zamortyzowany
    w 60% na przykład, mocno upraszczając w czym rzecz :>).
    Nadto, JEŚLI już, to lepiej żeby ci co się ubezpieczyli "skorzystali"
    nieco (właśnie z powodu różnicy o której wyżej - bo przecież
    po remoncie "odtworzona" wartość będzie w *lepszym* stanie :))
    niż żeby opłacało się nie ubezpieczać!
    I tak taka klęska zwala człowiekowi na głowę tyle różnych
    kłopotów, że nikt nie bedzie żałował że to nie jemu trąba przeszła
    porywając dach :>, "zarobek" byłby pozorny.
    Streszczając: pomoc dla objętych kleską? - tak, ale na JEDNAKOWYCH
    zasadach, NIEZALEŻNYCH od ubezpieczenia!

    Niestety, logika najwyraźniej nie jest mocną stroną naszych
    urzędników.

    pzdr, Gotfryd