  • 11. Data: 2004-07-28 14:36:09
    Temat: Re: ZUS - "okraść" "złodzieja"
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > U Ciebie jest sytuacja dość łatwa do 'przejrzenia': pensja 7x wyższa. ;-)
    > U Ciebie sytuacja jest trochę (?) gorsza - ciężko będzie Ci udowodnić, iż
    > podwyższenie pensji wynikało z sytuacji finansowej i czego tam jeszcze, a
    > nie z chęci wyciągnięcia od Państwa ile się da.
    > Niestety, nie pożyczę Ci powodzenia,

    No podwyzka dosc spora ale - przejscie pracownika na caly etat (jesli
    wczesniej
    bylo pól) usprawiedliwia podwojenie pensji.
    Dodatkowo moznaby spróbowac z tej pierwszej umowy zrobic okres próbny, co
    usprawiedliwialoby dalsze zwielokrotnienie pensji - kombinuj Pan :)

    Mam jedno pytanie na koniec: Co po powrocie tej kobiety do pracy?
    Zamierzasz jej dalej placic nowa pensje, czy jej spowrotem obnizysz?

    PawelZ
    -----------

  • 12. Data: 2004-07-28 14:43:14
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > ZUS powinien utrzymać się ze składek odprowadzanych przez płatników za
    > osoby ubezpieczone.

    Niewykonalne. Z prostej przyczyny. Jest to jedyny "ubezpieczyciel" na naszym
    wolnym rynku, który nie musi troszczyć się o klientów, bo jak chcą pracować
    to muszą płacić ten haracz. Dlatego zus powinien być zlikwidowany.
    Skoro dało się zrobić fundusze emerytalne to i pozostałe produkty
    ubezpieczeniowe
    mogą zostać zapewnione przez komercyjne firmy. Zadziała konkurencja, to
    i ceny spadną i jakość usług się podniesie. Ale nasi mędrcy na to nie
    potrafią
    albo nie chcą wpaść.

    PawelZ
    -----------

  • 13. Data: 2004-07-28 15:57:18
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Cze:o))
    > Temat może chwytliwy, ale rzecz ciekawa.
    > Pracownica jest w ciąży ( stosowne zaświadczanie lekarskie ) no i
    oczywiście
    > nie czuje sie najlepiej ( stosowne zwolnienie lekarskie ).
    > Zaczerpnąłem, jako pracodawca, stosownych informacji w ZUS-ie i
    dowiedziałem
    > się, że oczywiście płacę , jak zwykle 33 dni zasiłku chorobowego, a po tym
    > okresie płaci ZUS, który bierze za podstawę kwotę wynagrodzenia za
    ostatni
    > miesiąc .

    Skad info ze za ostatni miesiac? Z tego co ja wiem to za ostatnie 6
    miesiecy...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 14. Data: 2004-07-28 17:27:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bozoo,

    Wednesday, July 28, 2004, 4:43:14 PM, you wrote:

> [...]
    > mogą zostać zapewnione przez komercyjne firmy. Zadziała konkurencja, to
    > i ceny spadną i jakość usług się podniesie. Ale nasi mędrcy na to nie

    Masz żyjących rodziców/dziadków/pradziadków? Co z nimi chcesz zrobić -
    przerobić na bacutil?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2004-07-28 17:31:05
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > Masz żyjących rodziców/dziadków/pradziadków? Co z nimi chcesz zrobić -
    > przerobić na bacutil?

    eutanazja the best

  • 16. Data: 2004-07-28 18:26:45
    Od: kuba <S...@k...onet.pl>

    Mnóstwon" dnia śro 28. lipca 2004 08:25 zapodal (a) na pl.soc.prawo.podatki
    taki tekst :

    > Dzieki takim wyludzaczom jak ty i fikcyjnym rentom my wszyscy musimy
    > placic tyle skladek. Pieniadze z ZUSu nie biora sie z nikad, oni nie maja
    > drukarni kasy tylko musza to wszystko gdzies zebrac....
    >
    > Wiec nie okradasz zlodzieja. Okradasz tym samym kazdego przedsiebiorce.

    Ja tak z innej beczki
    Jakies trzy lata temu nadawca telewizji satelitarnej Cyfra + tak samo
    tlumaczyl w jakims wywiadzie dlaczego jest taki drogi abonament.
    Mnostwo wyludzonych dekoderow i piratow odbierajacych pakiet na pirackich
    kartach.
    Od trzech lat piractwa na Canal + niema i jak myslisz jaki jest abonament?

    --
    Linux MDK 10.0 , Freesco - RuLeZ ;)
    N...@k...onet.pl KaDu 5413453

  • 17. Data: 2004-07-28 19:16:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello SP9LWH,

    Wednesday, July 28, 2004, 7:31:05 PM, you wrote:

    > eutanazja the best

    Qrcze, to ja też muszę uważać, żeby mnie syn kiedyś nie zaciukał, żeby
    na ZUS nie płacić :-(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2004-07-31 00:10:53
    Temat: Odp: ZUS - "okraść" "złodzieja"
    Od: "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Cze:o))

    Jest ciąg dalszy potyczek z ZUS-em.
    Właśnie wczoraj poinformowałem telefonicznie ZUS , że chciałbym od nich na
    piśmie jakie dokumenty mam dostarczyć i na jakiej podstawie prawnej. Pani
    uprzejmie powiedziała, że owszem przyślą na piśmie co potrzebują, ale nie
    podadzą podstawy prawnej. Równocześnie zasugerowała, że mam na to pismo
    zareagować negatywnie ( że nie dam dokumentów i już !) i wtedy będzie...
    moja wina, że ORZECZNIK wydał taką , a nie inna decyzję co do zasiłku dla
    pracownicy.
    Tak swoją drogą to pomyslałem, że celowo zmieniono okres dla obliczenia
    podstawy do zasiłków z 6-ciu miesięcy na jeden miesiąc, po to , by jak
    zwykle w Polsce byli "równi i równiejsi". Sądzę, że ów ORZECZNIK dla kolesi
    nie robi problemów. Ciekawe jak rzecz się mam w dużych zakładach,. czy też
    ZUS sprawdza dochody i kseruje, kseruje, kseruje...

    Czekam na pismo i na ciąg dalszy.

    Pozdrowienia.

    Witek.