  • 1. Data: 2004-07-27 21:23:06
    Temat: Badania okresowe
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Hej
    Problem dotyczy mojej dziewczyny i jej szefowej - otóż ta stwierdziłą dzis
    ze moje dziewcze ma sobie przedłuzyć ważnośc badań lekarskich (handel
    spożywczy) za swoje pieniądze - wydaje mi sie, czy za badania okresowe
    płaci pracodawca?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 2. Data: 2004-07-28 05:20:23
    Temat: Re: Badania okresowe
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 lip o godzinie 23:23, na pl.soc.prawo.podatki, Budzik napisał(a):

> [...]
    > ze moje dziewcze ma sobie przedłuzyć ważnośc badań lekarskich (handel
    > spożywczy) za swoje pieniądze - wydaje mi sie, czy za badania okresowe

    http://www.idn.org.pl/sonnszz/KodPracy_DIII.htm#_edn
    ref75

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-28 07:42:13
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Budzik pisze:

> [...]
    > ze moje dziewcze ma sobie przedłuzyć ważnośc badań lekarskich (handel
    > spożywczy) za swoje pieniądze - wydaje mi sie, czy za badania okresowe

    Nooo jest problem...
    Szefowa zaproponowala "jednorazowa obnizke placy"...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-07-28 08:40:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Boguslaw Szostak a...@a...edu.pl ...

    > Nooo jest problem...
    > Szefowa zaproponowala "jednorazowa obnizke placy"...

    ???
    To znaczy sugerujesz ze to firma (szefowa) powinna zapłacić ale może się od
    tego wykręcić?
    Rozmowa była tego typu:
    Słuchaj Ania, kończą ci się badania, będzie u mnie pani lekarka to ci
    podbije książeczkę a ja wyłoże za ciebie 60 zł, a potrące ci przy wypłacie.
    (pomijam aspekt nie robienia badan i podbijania książeczki - to nie moja
    sprawa)?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2004-07-28 08:40:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Artur Ch. s...@r...pbz ...

    > http://www.idn.org.pl/sonnszz/KodPracy_DIII.htm#_edn
    ref75

    Dzięki za linka, szukałem pod kątem "badania" i "okresowe" i nic tam nie
    mogę znaleźć - pewnie nieudolnie szukam :((

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-07-28 09:38:13
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 10:40, na pl.soc.prawo.podatki, Budzik napisał(a):

    > Dzięki za linka, szukałem pod kątem "badania" i "okresowe" i nic tam nie
    > mogę znaleźć - pewnie nieudolnie szukam :((

    Przepraszam - mea culpa
    Nie chcący wprowadziłem Cię w błąd podając linka do innego zagadnienia.
    Już się poprawiam ;)
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/2.html?numer=1235&
    dok=1235.2.3.2.25.2.0.1.htm
    http://www.nfz-lublin.pl/aktualnosci/prasa/12_2003/1
    1_12_2003_2.html

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-28 09:38:47
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 09:42, na pl.soc.prawo.podatki, Boguslaw Szostak
    napisał(a):

    > Nooo jest problem...
    > Szefowa zaproponowala "jednorazowa obnizke placy"...

    /Szefowa/ nie ma takiego prawa:

    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2004-07-28 09:59:49
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Problem jest jednak bardziej złożony.
    Co z kandydatem na pracownika ??
    Przychodzi młody człowiek do pracy i musi zrobić badanie lekarskie po czym
    okazuje się ,że lekarz stwierdza jego niezdolność na takie stanowisko.
    Rachunek od lekarza otrzymuje firma.
    Co jeżeli kandydatów jest 100 i wszyscy okazują się niezdolni ???
    Uważam, że jest to przepis przeniesiony żywcem z komuny i w obecnych czasach
    powinien jak najszybciej zniknąć z kodeksu (wiem ,że przy tej sile związków
    zawodowych jest to nie realne).

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-07-28 10:06:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Artur Ch. pisze:

    > /Szefowa/ nie ma takiego prawa:

    No i wlasnie dlatego jest problem...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-07-28 10:07:47
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 11:59, na pl.soc.prawo.podatki, Karpow napisał(a):

    > Problem jest jednak bardziej złożony.
    > Co z kandydatem na pracownika ??

    Przeczytaj to jeszcze raz i uważniej:
    "Warto wiedzieć o tym, że okresowe i kontrolne badania lekarskie powinny
    być przeprowadzone w godzinach pracy, a pracodawca nie może z tego powodu
    zmniejszyć pracownikowi wypłaty. Jeżeli pracownik musi pojechać na badania
    do innej miejscowości, przysługuje mu zwrot kosztów przejazdu według zasad
    obowiązujących przy podróżach służbowych."

    > Przychodzi młody człowiek do pracy i musi zrobić badanie lekarskie po czym
    > okazuje się ,że lekarz stwierdza jego niezdolność na takie stanowisko.

    A więc musi posiadać badanie wstępne - czy jakoś tak się one nazywają ;)

    > Rachunek od lekarza otrzymuje firma.

    Za co firma ma otrzymać rachunek?

    > Co jeżeli kandydatów jest 100 i wszyscy okazują się niezdolni ???

    Zerknij do cytowanego fragmentu u góry:
    "Warto wiedzieć o tym, że okresowe i kontrolne badania lekarskie..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A więc chodzi o _badania okresowe i kontrolne_ a nie wstępne.

    > Uważam, że jest to przepis przeniesiony żywcem z komuny i w obecnych czasach
    > powinien jak najszybciej zniknąć z kodeksu

    Dlaczego jest to niby zły przepis?
    Chcesz by przedsiębiorcy zostali zwolnieni z wszelkich kosztów, opłat,
    obowiązków i potrafili tylko wyliczyć szmal naprodukowany/wytworzony przez
    pracowników którzy sami sobie musza opłacić badania okresowe które mogą
    zrobić w wolnym czasie, sami muszą pokryć np. opłaty czynszowe za halę
    produkcyjna i zrobic zrzutkę na zapłatę faktury za zużyta energię
    elektryczną, cieplną, wodę itp itd ???
    Bo _przedsiębiorca_ w końcu żyje w roku 2004 i chce mieć swobodę
    prowadzenia działalności.

    > (wiem ,że przy tej sile związków zawodowych jest to nie realne)

    Gdzie jeszcze istnieje ta siła związkowa? We wszystkich krajach bardziej
    /cywilizowanych/ i mających większą historię związków zawodowych ten ruch
    maleje drastycznie i radykalnie. To samo jest w polsce.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany