  • 1. Data: 2004-07-27 22:50:25
    Temat: Problem z VAT za usługi internetowe (długie)
    Od: "Andrzej Stachurski" <a...@p...onet.pl>

    Jak to jest z podatkiem Vat od usług internetowych? Podobno, jeśli usługa
    jest świadczona dla osoby fizycznej to obowiązuje zerowa stawka. Więc
    czemu ERA za nocny dostęp kasuje 71,98 PLN a nie 59. Można to jakoś
    odzyskać?

    Napisałem maila do BOA ERA o treści:
    czy jest przewidziane rozliczenie podatku VAT pobieranego przy zapłacie za
    usługę "nocnego ryczałtowego dostępu do internetu" w ERA TAK TAK. Zgodnie z
    tym co zamieszczcie Państwo na swoich stronach internetowych (zapewne też
    zgodne z obowiązującą ustawą o podatku VAT) osoby fizyczne są zwolnione z
    opłacania tego podatku przy zapłacie za usługi dostępu do Internetu. Jak
    więc się ma to do pobierania opłaty za w/w usługę nie w kwocie 59 PLN
    (netto) czy też 59 PLN (brutto - z uwględnieniem zwolnienia od odprowadzania
    podatku VAT) lecz 71,98 PLN (brutto).

    I przyszła odpowiedź że: "...że przyczyną naliczania podatku VAT w
    wysokości 22% za dostęp do sieci Internet dla Użytkowników systemu Era Tak
    Tak jest brak technicznych możliwości po stronie Operatora przewidzenia czy
    Użytkownik będzie uprawniony do zwolnienia z odprowadzania podatku VAT za
    dostęp do sieci internet, jak również brak możliwości przewidzenia czy kwota
    doładowania zostanie wykorzystana na korzystanie z dostępu do sieci internet
    (pozostałe usługi telekomunikacyjne obciążone są zawsze stawką 22% VAT-u).

    Nadmieniamy również, iż PTC zobowiązana jest do odprowadzenia podatku VAT w
    momencie sprzedaży jednostek, a więc z góry..."

    Co sądzicie?

    Andrzej Stachurski

  • 2. Data: 2004-07-28 19:02:54
    Temat: Re: Problem z VAT za usługi internetowe (długie)
    Od: "MaRaS" <mpanek@W_Y_T_N_I_J.lh.pl>

> [...]
    >
    > Nadmieniamy również, iż PTC zobowiązana jest do odprowadzenia podatku VAT
    > momencie sprzedaży jednostek, a więc z góry..."

    Maja racje..