  • 1. Data: 2004-07-28 01:03:04
    Temat: ZUS - "okraść" "złodzieja"
    Od: "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl>

    Cze:o))
    Temat może chwytliwy, ale rzecz ciekawa.
    Pracownica jest w ciąży ( stosowne zaświadczanie lekarskie ) no i oczywiście
    nie czuje sie najlepiej ( stosowne zwolnienie lekarskie ).
    Zaczerpnąłem, jako pracodawca, stosownych informacji w ZUS-ie i dowiedziałem
    się, że oczywiście płacę , jak zwykle 33 dni zasiłku chorobowego, a po tym
    okresie płaci ZUS, który bierze za podstawę kwotę wynagrodzenia za ostatni
    miesiąc . Wiedząc, że w perspektywie kroi sie dla pracownicy zasiłek
    macierzyński, no i to , że ZUS ma zapłacić kontynuację choroby w formie
    zasiłku, zmieniłem umowę o pracę, tak, że pracownica przeszła z dniem
    2004.06.01 na pełny etat i otrzymuje 7 razy więcej niż dotychczas
    zatrudnienie trwa już 9 lat). Złożyłem stosowne DRA za czerwiec, wypłaciłem
    ztosowne chorobowe wg nowej umowy itd. A teraz najlepsze !
    Zostałem wezwany do ZUS celem złeżenia nowej umowy o pracę ( zrozumiałe ),
    oraz złożenia KPR za ostatni miesiąc, oraz PIT-36 za ostatni rok celem
    zweryfikowania czy moją firmę stać na tak znaczną podwyżkę pensji .
    Przecież to jest jakaś paranoja ! Jakiś ZUS-owski orzecznik mam zadecydować
    czy jako pracodawca miałem rację podwyższając pracownicy pensję. Chcą
    podważyć umowę o pracę. Skąd nagła troska ZUS-u o to czy moją firmę stać na
    pensję dla pracownika o takiej wysokości .
    Jak dotąd nikt się nie martwił skąd brałem pieniądze na składki na rzecz
    ZUS.
    Czy ZUS Waszym zdaniem ma prawo rządać zeznania podatkowego PIT-36 za zeszły
    rok, oraz bierzącą KPR skoro i tak nie da się ustalić tegorocznego dochodu
    firmy bez sporządzenia remanentu, KPR zawiera tajemnice handlowe (np. adresy
    kontrahentów) to po co im pełna treść !? Chcą zrobić ksero z całej KPR !
    Przecież to bezsens ! Co ich obchodzą moje rozliczenia z fiskusem ! ZUS
    twierdzi , że jeśli z KPR wyniknie, że firma nie ma dochodu, to nie ma mowy
    o wypłaceniu zasiłków dla pracownika zgodnie z nową umową o pracę. A kto się
    martwi o dochoduy supermarketów, których szefowie biorą krociowe pensje , a
    supermarket wykazuje straty ?
    Nie wiem co o tym myśleć , mam nadzieję, że ktoś z grupowiczów zetknął się z
    takim problemem i zasugeruje jakieś rozsądne zachowanie wobec ZUS-u.

    Pozdro !

    Witek.

  • 2. Data: 2004-07-28 05:33:42
    Temat: Re: ZUS - "okraść" "złodzieja"
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 01:03, na pl.soc.prawo.podatki, Witold Pluszczak
    napisał(a):

    > Jakiś ZUS-owski orzecznik mam zadecydować czy jako pracodawca miałem rację
    > podwyższając pracownicy pensję.

    Pewnie im się pomyliło z "kominowymi" ;)
    Uznałeś że Twoja pracownica, sumienna, staranna, zaradna, zasługuje na
    podwyżkę to jej dałeś - oczywiście że z zysku firmy - przecież nie ze
    swojej kieszeni - ie jesteś przecież Robin Hoodem ;)

    > Skąd nagła troska ZUS-u o to czy moją firmę stać na pensję dla pracownika o takiej
    wysokości .

    Może chodzi im o kwotę rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe w 2004 r. które wynosi - 68 700 zł.??

    > Jak dotąd nikt się nie martwił skąd brałem pieniądze na składki na rzecz ZUS.

    Ale zauważ że teraz _oni_ będą musieli wypłacać zasiłek Twojej pracownicy
    ;)

> [...]
    > martwi o dochoduy supermarketów, których szefowie biorą krociowe pensje , a

    Nie wiem czy KPiR może sobie kserować. Możliwe że może prosić o PIT-5 - w
    końcu tam widać czy są dochody. Ale to i tak bez sensu - ponieważ dochód
    może być rzędu 5tys miesięcznie, ale po podwyżce dla tej pracownicy będzie
    np. 1,5tys ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-28 05:41:21
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > pensję dla pracownika o takiej wysokości .

    Po pierwsze, zus przy 'chorobie' w czasie ciąży i potem przy zasiłku
    macierzyńskim, jeżeli ma tylko punkt zaczepienia, to stara się nie wypłacać
    zasiłku chorobowego i macierzyńskiego.

    U Ciebie jest sytuacja dość łatwa do 'przejrzenia': pensja 7x wyższa.
    ;-)

    W takiej sytuacji na 99% zasiłek chorobowy oraz macierzyński nie zostanie
    wypłacony przez ZUS.
    W tym momencie stroną w sprawie będzie już pracownik i jeżeli otrzyma odmowę
    wypłaty zasiłku pozostaje mu tylko odwołanie do Sądu Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznych - gdzie w większości (legalnych i prawdziwych) przypadków sprawa
    powinna być rozstrzygnięta na korzyść pracownika.
    ZUS liczy w takich sytuacjach na to, iż to pracodawca i pracownik (jeżeli
    mają coś na sumieniu) przestraszą się sądu i zrezygnują z odwołania.

    U Ciebie sytuacja jest trochę (?) gorsza - ciężko będzie Ci udowodnić, iż
    podwyższenie pensji wynikało z sytuacji finansowej i czego tam jeszcze, a
    nie z chęci wyciągnięcia od Państwa ile się da.

    Niestety, nie pożyczę Ci powodzenia,
    :-P
    ale możesz spróbować; jak to bywa w sądach - podstawa to odpowiednie,
    sensowne uzasadnienie i udokumentowanie danej sytuacji.

    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-07-28 06:25:14
    Od: "hakan" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co o tym myśleć , mam nadzieję, że ktoś z grupowiczów zetknął się
    > takim problemem i zasugeruje jakieś rozsądne zachowanie wobec ZUS-u.

    Pomysl np. o tym, kto bedzie placic ten sztucznie zawyzony zasilek. Nie
    jakis tam zly ZUS tylko MY WSZYSCY!

    Dzieki takim wyludzaczom jak ty i fikcyjnym rentom my wszyscy musimy placic
    tyle skladek. Pieniadze z ZUSu nie biora sie z nikad, oni nie maja drukarni
    kasy tylko musza to wszystko gdzies zebrac....

    Wiec nie okradasz zlodzieja. Okradasz tym samym kazdego przedsiebiorce.

    K.

  • 5. Data: 2004-07-28 06:59:25
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 08:25, na pl.soc.prawo.podatki, hakan napisał(a):

    > Pomysl np. o tym, kto bedzie placic ten sztucznie zawyzony zasilek. Nie
    > jakis tam zly ZUS tylko MY WSZYSCY!

    Nie zupełnie _my wszyscy_

    > Dzieki takim wyludzaczom jak ty i fikcyjnym rentom my wszyscy musimy placic tyle
    skladek.

    Bzdura. Wysokości składek zostały ustalone w 1998r /obowiązują od 01-1999r/
    - w oparciu o jakieś tam wyliczenia przez /mędrców/ - i póki bardzo dużemu
    zróżnicowaniu zarobków - nadal są obowiązujące.

    > Pieniadze z ZUSu nie biora sie z nikad, oni nie maja drukarni kasy tylko musza to
    wszystko gdzies zebrac....

    Tak - wpłaca te pieniądze pod przymusem pracodawca bądź też sam
    przedsiębiorca - i powiedz mi gdzie te pieniądze są?
    Od kilkudziesięciu miesięcy użeram się z ZUSem o transfer moich środków do
    OFE - i wyjaśniono mi tylko tyle że "system jest nie do końca sprawny" i
    dopiero w kolejnym moim piśmie otrzymałem pisemną informację /przyznał się
    ZUS/ że to jest faktycznie wina ZUS że środki nie zostały przelane do
    "mojego OFE" i poniosą z tego tytułu karę w postaci zapłaty odsetek -
    ROTFL.
    A teraz pytanko dla Ciebie - obrońco ZUSu - kto zapłaci te odsetki??

    TAK - masz rację - m.in. ja je zapłacę!!!!!

    > Okradasz tym samym kazdego przedsiebiorce.
    ^^^^^^^^^^^^^^
    Źle! nie każdego przedsiębiorcę - każdego _ubezpieczonego_ - a przyznasz że
    to subtelna, aczkolwiek bardzo istotna różnica - prawda?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-07-28 07:16:46
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    > Pomysl np. o tym, kto bedzie placic ten sztucznie zawyzony zasilek. Nie
    > jakis tam zly ZUS tylko MY WSZYSCY!

    Nie zupełnie _my wszyscy_ - tylko wszyscy _ubezpieczeni_ - a to różnica.

    > Dzieki takim wyludzaczom jak ty i fikcyjnym rentom my wszyscy musimy placic tyle
    skladek.

    Bzdura. Wysokości _podstawy_ składek zostały ustalone w 1998r /obowiązują

    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-28 07:17:24
    Od: "hakan" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > A teraz pytanko dla Ciebie - obrońco ZUSu - kto zapłaci te odsetki??

    Nie jestem obronca ZUSu. Sam place kilka tys zl haraczu miesiecznie. Ale
    akcje tego typu i fikcyjny renty poglebiaja problem. Oczywiscie ze ZUS
    dysponuje zle pieniedzmi budujac sobie np. szklane pomniki ale to inna
    rzecz.

> [...]
    że
    > to subtelna, aczkolwiek bardzo istotna różnica - prawda?

    Co do OFE masz racje, jednak jak jestes na zwolnieniu lub na rencie to
    dostajesz kase.

    Co innego z firma. Nie zaplacisz, zjedza Cie i dobija

    Jednak na takie przekrety i falszowane renty skads musza sie brac pieniadze.
    Skad? Od wszystkich innych.

    K.

  • 8. Data: 2004-07-28 08:22:39
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Nie zupełnie _my wszyscy_ - tylko wszyscy _ubezpieczeni_ - a to różnica.
    Tak wszyscy, poczytaj ustawę budżetową, tam jest napisane ile kasy dopłaca
    budżet państawa do ZUSu.

  • 9. Data: 2004-07-28 08:46:26
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

> [...]
    > zasiłku, zmieniłem umowę o pracę, tak, że pracownica przeszła z dniem
    > 2004.06.01 na pełny etat i otrzymuje 7 razy więcej niż dotychczas

    Pomysł może i ciekawy tylko po co tak go opisujesz ??
    Przecież po naciśnięciu "właściwości" na twoim poście będą wiedzieć skąd
    jesteś !
    Miałeś chęć zrobienia czegoś dobrego dla pracownika a możesz wylądować w
    kryminale.
    Może jednak to ja przesadzam ??
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2004-07-28 09:27:34
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 lip o godzinie 10:22, na pl.soc.prawo.podatki, pisarz napisał(a):

    > Tak wszyscy, poczytaj ustawę budżetową, tam jest napisane ile kasy dopłaca
    > budżet państawa do ZUSu.

    ZUS jest deficytowy? ;)
    Jet źle, durnie i przestępczo zarządzany - ot co. Żaden tam prezes czy
    prezeska czy inny pociotek nie odpowiedział nigdy za przekręty - to czym
    się mają przejmować? Wydają pieniążki ubezpieczonych na lewo i prawo - a
    potem żądają dopłaty.
    Ale nie tylko ZUS jest dotowany - wieeele innych gałęzi także.

    ZUS powinien utrzymać się ze składek odprowadzanych przez płatników za
    osoby ubezpieczone.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423