  • 1. Data: 2006-06-12 14:56:17
    Temat: ZUS - pismo o braku wpłat składek
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...pl>

    Dostałem dzisiaj pismo z ZUS informujące, że na koncie firmy stwierdzono brak
    wpłat składek na ubezpieczenie zdrowotne za miesiąc 2006-03, w kwocie 175,25.
    Dodatkow jeszcze napisano, że powinienem zaległość uregulować do 2006-06-12,
    czyli do dzisiaj.

    Sprawdziłem: mam dowód wpłaty i dodatkowo Wyciąg z rachunku (konto GIRO, Bank
    Pocztowy).
    Zadzwoniłem do pani dyżurującej w ZUS-ie, a pani mi na to, że mam iść na
    pocztę i sam wyjaśniać sprawę, ponieważ na moim koncie nie ma wpłaty, a oni
    na poczcie, to cały czas robią błędy.
    No to jej jeszcze raz wytłumaczyłem, że mam Wyciąg z konta, na którym ta
    składka widnieje.
    A ona, że piąty raz wałkujemy to samo i przez ten czas co z nią rozmawiam, to
    już dawno bym przyszedł do ZUS, a ona by mi wskazała, gdzie jest błąd.
    Dodała, że dziękuje i bezczelnie się rozłączyła.
    Urzędnik na państwowej posadzie w IV RP, a zachowanie jak za czasów Gierka i
    bliższych, normalnie skandal!

    Czy mam to zawiadomienie z ZUS, po prostu zostawić w spokoju i nie tracić
    czasu i nerwów, czy jednak muszę iść do tej instytucji. Dodam, że jest to
    moja dodatkowa działalność gospodarcza.

    Do tej pory wydawało mi się, że jeżeli mam dowód wpłaty i wyciąg z konta, to
    sprawa jest załatwiona.
    A tu wychodzi na to, że ja pomimo posiadanych dokumentów, mam jeszcze im
    udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Może ktoś wie, jak to wygląda w myśl przepisów, kto i gdzie powinien taka
    sprawę wyjaśnić?

    Pozdrawiam - Walenty!

  • 2. Data: 2006-06-12 15:38:14
    Temat: Re: ZUS - pismo o braku wpłat składek
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > udowadniać, że nie jestem wielbłądem.
    >
    > Może ktoś wie, jak to wygląda w myśl przepisów, kto i gdzie powinien taka

    Piszesz polecony, w którym w mniej więcej podobny sposób jak tutaj
    opisujesz sprawę. Dołączasz do tego ksero dowodu wpłaty i... czekasz.
    Dowód wpłaty (podobnie jak wszystkie dotyczące ZUSu, bo oni mogą za 9
    lat jeszcze nawet taki numer wywinąć!) skrzętnie przechowujesz.
    Niczego więcej nie jesteś na tym etapie w stanie zrobic.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-06-12 16:46:33
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Walenty Kusiak" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem dzisiaj pismo z ZUS informujące, że na koncie firmy stwierdzono
    > brak
    > wpłat składek na ubezpieczenie zdrowotne za miesiąc 2006-03,

    o, to widzę, że nie jestem pierwszy...
    mi jeszcze dodali, że do chwili obecnej :-)
    przyszło zwykłym więc o*&$$łem sprawę

    oczywiście wszystko mam OK

    WojtekPL

  • 4. Data: 2006-07-01 05:33:39
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Walenty Kusiak napisał:

> [...]
    > sprawa jest załatwiona.
    > A tu wychodzi na to, że ja pomimo posiadanych dokumentów, mam jeszcze im

    Pożyczasz od kumpla A z innego miasta samochód.
    Kiedy przychodzi termin zwrotu nie masz czasu jechać do niego, ale tak
    się akurat składa, że jedzie w tamtą stronę kumpel B i mówi, że zamiast
    jechać pociągiem to on chętnie ten samochód odprowadzi.
    Za kilka dni dzwoni kumpel A i niecierliwie pyta gdzie jest jego samochód.

    Kto i kogo ma prawo pobić?

    Zrób kserokopię pisma ZUS i złóż reklamację przelewu w banku.

    pzdr

    Tomek

    Najkrótsza trasa na wakacje: http://map24.interia.pl

  • 5. Data: 2006-07-03 18:29:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Jul 2006, Tomasz Staszewski wrote:

    > Użytkownik Walenty Kusiak napisał:
    [...]
> [...]
    > akurat składa, że jedzie w tamtą stronę kumpel B i mówi, że zamiast jechać
    > pociągiem to on chętnie ten samochód odprowadzi.

    Jest numer - ustawodawca wydał przepis zobowiązujący do oddawania
    samochodów za pomocą kumpla B. W zasadzie to ustawodawca powinien
    czuć się zobowiązany :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-07-03 20:15:14
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    > [...]
    >
    > Jest numer - ustawodawca wydał przepis zobowiązujący do oddawania
    > samochodów za pomocą kumpla B. W zasadzie to ustawodawca powinien
    > czuć się zobowiązany :>

    ...ale mi wstyd... normalnie nie łapię humoru...

    WojtekPL

  • 7. Data: 2006-07-04 07:14:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jul 2006, it was written:

    > ...ale mi wstyd... normalnie nie łapię humoru...

    Nie masz innej możliwości "oddania auta" skoro jest urzędowy nakaz
    przelania na rachunek bankowy. To że ktoś płaci przelewem nie
    wynika z faktu że sam wpadł na głupi pomysł żeby komuś powierzać
    swoje pieniądze (lub samochód) :) tylko z przepisu.
    Przykład nie jest adekwatny.
    Pasuje?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd