  • 1. Data: 2006-06-12 13:49:38
    Temat: Umowa kupna-sprzedazy i formularz PCC-1
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    Witam
    Prosze o wyjasnienie watpliwosci co do formularza PCC-1.
    Umowa kupna-sprzedazy, przedmiotem jest samochod.
    - rubryki B wypelnia kupujacy, a C sprzedajacy?
    - co powinno sie znalesc w rubryce D40 (szczegolowe
    okreslenie przedmiotu czynosci cywilnoprawnej)
    - o co chodzi z rubryka E41 (Co najmniej jeden z podatnikow
    jest zwolniony od podatku)? podatek w calosci zaplaci
    kupujacy, wiec co zaznaczyc? tak czy nie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-12 14:19:18
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedazy i formularz PCC-1
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Bogdan iBogdan wrote:
    > Witam
    > Prosze o wyjasnienie watpliwosci co do formularza PCC-1.
    > Umowa kupna-sprzedazy, przedmiotem jest samochod.
    > - rubryki B wypelnia kupujacy, a C sprzedajacy?

    nie wiem co jest w B i C ale raczej tak.
    A właściwie to nie ma znaczenia kto wypełnia, byle oba podpisy byly.

    > - co powinno sie znalesc w rubryce D40 (szczegolowe
    > okreslenie przedmiotu czynosci cywilnoprawnej)

    A przepisz tam całą umową kupna sprzedaży, żeby było wiadomo, kto co i
    za ile.

    > - o co chodzi z rubryka E41 (Co najmniej jeden z podatnikow
    > jest zwolniony od podatku)? podatek w calosci zaplaci
    > kupujacy, wiec co zaznaczyc? tak czy nie?

    Eeee, zmuszasz mnie do otwarcia formularza PCC-1.
    Normalnie kowta z pcc-1 jest płatna solidarnie.
    Oboje płacicie, zwykle po pół.
    Chyba, że jedna strona np. z tego podatku jest zwolniona.
    Podejrzewam, że nie.

    Albo w umowie masz napisane, że podatek pcc płaci kupujący. Bo jak nie
    to sprzedający jest zobowiązany ten swój 1% od tego co zarobił jeszcze
    do US oddać.
    I po to właśnie jest ta rubryka.
    Zwyczajowo zwykle się właśnie tak umawia, ze pcc-1 zaplaci jednak kupujący.
    I to zaznacz.
    Chociaż nie wiem, po kiego grzyba to dali, bo to i tak nie ma mocy prawnej.
    Jak kupujący nie zapłaci, to ściągną od sprzedającego, a ten będzie
    sobie mógł tego dochodzić od kupującego na podstawiue zapisów w umowie.

  • 3. Data: 2006-06-12 20:42:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006, witek wrote:

    > Eeee, zmuszasz mnie do otwarcia formularza PCC-1.
    > Normalnie kowta z pcc-1 jest płatna solidarnie.

    Tak.

    > Oboje płacicie, zwykle po pół.

    Nie.
    "solidarnie" znaczy że zapłacić ma ten u kogo się upomną :]

    > Chyba, że jedna strona np. z tego podatku jest zwolniona.
    > Podejrzewam, że nie.

    IMO dobrze podejrzewasz.
    Przecież w ustawie jest cały stos ZWOLNIEŃ!
    I jak jedna strona jest ZWOLNIONA to trzeba to zaznaczyć - bo
    wtedy podatek jest obniżany (o połowę)!

    > Zwyczajowo zwykle się właśnie tak umawia, ze pcc-1 zaplaci jednak kupujący.
    > I to zaznacz.

    ?
    Co ma zaznaczyć - zgubiłem się, przecież zwolnienie z podatku nie ma
    nic do umowy kto ma zapłacić podatek!

    > Chociaż nie wiem, po kiego grzyba to dali, bo to i tak nie ma mocy prawnej.

    ?
    Co, ustawowe zwolnienie z podatku?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-06-12 22:41:18
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie.
    > "solidarnie" znaczy że zapłacić ma ten u kogo się upomną :]

    dlatego napisałem "zwykle".
    Bo jak któryś nie podskakuje to wychodzi po połowie.
    A jak któryś podskoczy, to ściągną od tego do którego mają bliżej.

    > IMO dobrze podejrzewasz.
    > Przecież w ustawie jest cały stos ZWOLNIEŃ!

    90% umów miedzy dowoma szarymi ludzikami zwykle nie jest zwolniona.

> [...]
    > wtedy podatek jest obniżany (o połowę)!

    > ?
    > Co ma zaznaczyć - zgubiłem się, przecież zwolnienie z podatku nie ma

    Bo on napisał, że tak są dwie opcje.
    1. jedna strona zwolniona
    2. pcc placi kupujacy.

    to mu powiedziałem: "i tą zaznacz".

    > ?
    > Co, ustawowe zwolnienie z podatku?? :)

    Nie, to.
    Zaznaczenie na pcc-1, że pcc płaci kupujący.
    Po kiego grzyba taki ptaszek, jak i tak zapłaci ten kogo dorwą.
    A może US się uhumanitarnia i jak ptaszek zaznaczysz, to najpierw
    wybierze się jednak do kupującego zanim zastrzeli sprzedawcę.

    ps.
    pcc-1 nie otwierałem, wieć tak sobie gdybam co jest na pcc-1 na
    podstawie pierwszego postu. :)

  • 5. Data: 2006-06-13 07:48:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > 90% umów miedzy dowoma szarymi ludzikami zwykle nie jest zwolniona.

    Owszem - ale zapis na deklaracji dotyczy wyłącznie zwolnienia, a:

    > Bo on napisał, że tak są dwie opcje.
    > 1. jedna strona zwolniona
    > 2. pcc placi kupujacy.
    >
    > to mu powiedziałem: "i tą zaznacz".

    To kto płaci (deklaruje że płaci) wynika wyłącznie z układu
    druku - w części B i wynika z tytułu ("dokonującego zapłaty podatku").
    Dla każdej strony określa się jej funkcję ("sposób zamieszania
    w transakcję") w formie zbywca/nabywca/spółka/inne
    A "ptaszek" o zwolnieniu E41 dotyczy wyraźnego opisu:
    "co najmniej jeden z podatników jest zwolniony od podatku"
    i jest OSOBNO!

    Jeszcze by ktoś z tego co napisałeś mógł sobie dedukować że umowa
    upoważnia do odhaczenia tego "ptaszka"... :]

    > Nie, to.
    > Zaznaczenie na pcc-1, że pcc płaci kupujący.
    > Po kiego grzyba taki ptaszek, jak i tak zapłaci ten kogo dorwą.

    Widzę że teoretyzujesz :) - z tego:

    > ps.
    > pcc-1 nie otwierałem, wieć tak sobie gdybam co jest na pcc-1 na podstawie
    > pierwszego postu. :)

    No niezupełnie - opis PCC-1 wygląda IMO prawidłowo, tylko interpretacja
    pól jest ekhm... dowolna. A tak jak napisałeś wyszło jakbyś ją
    poparł :]

    Dla leni ;)
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pcc_2004/pcc_1_03_03.pdf