  • 1. Data: 2007-08-26 16:02:34
    Temat: ZUS-pomocy!
    Od: "Beata" <b...@t...pl>

    WITAM!

    Moje pytanie , dot. ZUS -u i m-ca w którym faktycznie można zaliczyć
    opłacone składki ?
    -czy jest to m-c zapłaty składek poniesionych przez pracodawcę , czy m-c
    naliczenia przy wypłaceniu wnagrodzeń.

    W mojej firmie wynagrodzenie jest wypłacane ost.dnia miesiąca a ZUS jak
    zawsze 15-go dnia jak zawsze.

    Pomóżcie rozwiązać mi ten problem ,bo już mam dość slęczenia nad zasadą
    memoriałową i kasaową -powiem szczerze!

    POZDRAWIAM BEATA

  • 2. Data: 2007-08-26 16:18:28
    Temat: Re: ZUS-pomocy!
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Beata" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opłacone składki ?
    > -czy jest to m-c zapłaty składek poniesionych przez pracodawcę , czy m-c

    Jeśli chodzi o listę płac to w częśći finansowanej przez pracownika w
    momencie wypłaty wynagrodzenia(wtedy je ksiegujesz brutto w
    koszty),natomiast zus finansowany przez pracodawcę w momencie fizycznej
    zapłaty,pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-08-26 16:21:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2007 o 18:18:28 Ania <a...@N...op.pl> napisał(a):

    > natomiast zus finansowany przez pracodawc? w momencie fizycznej
    > zap?aty

    ... tego ZUSu oczywiście :)

  • 4. Data: 2007-08-26 16:22:50
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.txoc1ybiipkhj4@unk...

    > ... tego ZUSu oczywiście :)

    tak oczywiście:)

  • 5. Data: 2007-08-26 17:49:45
    Od: "Beata" <b...@t...pl>

    ... i nie ma znaczenia czy prowadze zasade kasową?

  • 6. Data: 2007-08-26 18:20:44
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2007 19:49:45 +0200, Beata napisał(a):

    hej :)

    > ... i nie ma znaczenia czy prowadze zasade kasową?

    To nawet ślicznie Ci pasuje do metody kasowej :)
    Bo popatrz, jak napisała Ania - wynagrodzenia księgujesz brutto, łącznie ze
    składkami potrącanymi pracownikowi, w momencie WYPŁATY wynagrodzenia.
    Pozostała część - obciążająca pracodawcę - w chwili ZAPŁATY składki ZUS,
    nie wcześniej.

    :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-08-26 18:23:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2007 o 19:49:45 Beata <b...@t...pl> napisał(a):

    > ... i nie ma znaczenia czy prowadze zasade kasow??

    Pytanie czym się równi "kasowa" od "memoriałowej" od tego roku :)

    Na mój gust obie się stopiły, gdyby jeszcze remanent objmował wszystko
    co "w toku", to by było całkiem piknie

  • 8. Data: 2007-08-26 20:37:05
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 26 Aug 2007 19:49:45 +0200, Beata napisał(a):
    >
    >wynagrodzenia księgujesz brutto, łącznie ze
    > składkami potrącanymi pracownikowi, w momencie WYPŁATY wynagrodzenia.
    właśnie ,a jak jest jeśli przelewasz wynagrodzenia na koniec
    miesiąca,powinno byc KUP w momencie postawienia wynagrodzenia do dyspozycji
    pracownika ,czyli IHMO uznania jego konta,prawda?bardzo duzo było artykułów
    na ten temat w momencie obniżenia składki rentowej na początku lipca br.,ale
    to tak nawiasem mówiąc:)
    pozdrawiam ania

  • 9. Data: 2007-08-26 20:53:31
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2007 20:37:05 GMT, Ania napisał(a):

    hej :)

    > właśnie ,a jak jest jeśli przelewasz wynagrodzenia na koniec
    > miesiąca,powinno byc KUP w momencie postawienia wynagrodzenia do dyspozycji
    > pracownika ,czyli IHMO uznania jego konta,prawda?

    Prawda :)
    W ustawie o p.d.o.f. napisano, że nie są KUP:
    niewypłacone, niedokonane lub niepostawione do dyspozycji wypłaty
    świadczeń...

    > bardzo duzo było artykułów
    > na ten temat w momencie obniżenia składki rentowej na początku lipca br.,ale
    > to tak nawiasem mówiąc:)

    I nawiasem mówiąc, bardzo się przydały ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna