  • 1. Data: 2006-03-28 16:44:33
    Temat: ZUS - układ ratalny a odsetki
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Po zawarciu układu ratalnego odsetki w ZUS zostają zawieszone z dniem
    wystąpienia o taki układ.

    Ale czy ktoś się orientuje czy są tu jakieś haki, typu brak spłaty jakiejś
    raty=odwieszenie tych odsetek za cały okres, czy coś w ten deseń?

  • 2. Data: 2006-03-28 18:44:27
    Temat: Re: ZUS - układ ratalny a odsetki
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ale czy ktoś się orientuje czy są tu jakieś haki, typu brak spłaty jakiejś
    > raty=odwieszenie tych odsetek za cały okres, czy coś w ten deseń?

    Przy układzie ratalnym trzeba ściśle przestrzegać podpisanych zobowiązań.
    Raty muszą być płacone w terminie, bo w przeciwnym przypadku zostanie
    zerwany układ ratalny .

  • 3. Data: 2006-03-28 19:39:40
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 mar o godzinie 18:44, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Po zawarciu układu ratalnego odsetki w ZUS zostają zawieszone z dniem
    > wystąpienia o taki układ.

    Tak - ale pamiętaj o opłacie prolongacyjnej..... wysokość - 50% odsetek
    :DD
    Sam w to wpadłem parę lat temu - i po dziś dzień pluje sobie w brodę - bo
    mogłem spłacić w tym czasie jaki zadeklarowałem - swoje zadłużenie wraz z
    odsetkami - byłoby taniej.

    > Ale czy ktoś się orientuje czy są tu jakieś haki, typu brak spłaty jakiejś
    > raty=odwieszenie tych odsetek za cały okres, czy coś w ten deseń?

    Raczysz żartować - prawda? ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-03-28 20:41:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Majkaa" <m...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Przy układzie ratalnym trzeba ściśle przestrzegać podpisanych zobowiązań.
    > Raty muszą być płacone w terminie, bo w przeciwnym przypadku zostanie
    > zerwany układ ratalny .

    No a jakie to ma konsekwencja dla odsetek?
    Np. w sytuacji w której ZUS zrobił układ na rok, ostatnia rata balonowa do
    negocjacji, ale nie chce jej negocjować?

  • 5. Data: 2006-03-28 20:43:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Tak - ale pamiętaj o opłacie prolongacyjnej..... wysokość - 50% odsetek
    > :DD

    Jeśli ta opłata jest to pobiera się ją chyba na początku układu, a nie na
    końcu, no i musi być w umowie.

    > Raczysz żartować - prawda? ;)

    Nie, pytam poważnie.
    Wg układu ostatnia rata zawiera (ła) odsetki, a ZUS mi teraz zapodaje je w
    ponad podwójnej wysokości (kilka dni po terminie płatności tej raty) -
    dlatego pytam skąd się to wzięło?