  • 1. Data: 2006-03-28 13:56:40
    Temat: samodzielność finansowa - stypendia MENiS
    Od: a...@g...com

    Witam,

    jestem studentem studiow dziennych, ponieważ, w ubiegłym semestrze
    skonczyla mi sie pomoc finansowa, ktora uzyskalem od uczleni za wygrany
    konkurs, w tym semestrze chcialbym sie postarac o stypendium socjalne.
    Poniewaz moja sytuacja finansowa wyglada tak, ze utrzymuje sie
    samodzielnie, posiadam wlasne gospodarstwo rolne od 2 lat. Otrzymalem
    je od rodzicow, z ktorymi nie utrzymuje od ponad roku kontaktu (tak
    bywa niestety).

    Wg MENiS student jest samodzielny finansowo, jeżeli on lub jego
    małżonek spełnia łącznie następujące warunki:

    1) posiadał stałe źródło dochodów w ostatnim roku podatkowym,
    2) posiada stałe źródło dochodów w roku bieżącym,
    3) jego miesięczny dochód w okresach, o których mowa w pkt 1 i 2,
    nie jest mniejszy od minimalnego wynagrodzenia za pracę pracowników,
    ogłaszanego na podstawie odrębnych przepisów, obowiązującego w
    ostatnim miesiącu ostatniego roku podatkowego w przypadku dochodu
    studenta z ostatniego roku podatkowego i obowiązującego w miesiącu
    złożenia wniosku o przyznanie stypendium,
    4) nie złożył oświadczenia o prowadzeniu wspólnego gospodarstwa
    domowego z rodzicami lub jednym z nich."

    ad1) oczywiscie posiadałem
    ad2) rowniez posiadam
    ad4) nie mieszkam z rodzicami, wynajmuje mieszkanie 150km od nich,
    jestem tylko zameldowany w ich domu.
    ad3) no i tutaj wlasnie jest problem, bo w gminie wyliczono mi, ze moj
    szacunkowy dochod z gospodarstwa wynosi 495,12zl (3,654ha * 1626,00 :
    12) a wg ustawy samodzielnosc finansowa oznacza osiagniecie minimalnego
    wynagroszenia cos czyli okolo 849 zł brutto.
    Nie pasuje mi tutaj cos, bo sprawy sie wykluczaja troche, bo jakbym
    osiagal 849zlbrutto miesiecznie to bym sie nie zalapal na socjalne bo
    to jest do 550zl/miesiac. Czyli mam rozumiec przez to wszystko, ze mimo
    tego, ze czuje sie samodzielny finansowo, mam wlasne zrodlo dochodu,
    mam 21 lat to i tak nie mam na co liczyc?

    Moze ktos mial podobny klopot i go jakos rozwiazal? Bede wdzieczny za
    wszelkie informacje bo termin skladania wnioskow mija 30 marca :).
    Chcialbym zauwazyc, ze ze zebranych papierkow to mam:
    - zaswiadczenie o dochodzie z gminy
    - zaswiadczenie o dochodzie z US z 2004 i 2005 roku
    - decyzje wójta o prowadzeniu gospodarstwa w 2006 roku

    Z gory wielkie dzieki.
    Marcin