    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - umowa o dzielo
    Date: Fri, 18 Mar 2005 21:01:50 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pa69.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Uświadomienie ludzi na czym polega różnica między podjęciem pracy i
    >przyjęciem zlecenia.
    >Jak są wybory to spoty reklamowe jak zakreślić kółko i krzyżyk lecą co 5
    >minut.
    >Ludzie sobie sprawy nie zdają na jakich warunkach "nie pracują"
    >a za lat 30 będzie płacz i zgrzytanie zębów, bo ZUS się odwinie i
    >powie, że emerytury nie ma i nie będzie.

    A to byłoby bardzo uświadamiające, ale pewnie dla tych co by
    zgrzytających zobaczyli jako przykład.
    A może w ramach uświadamiania dać w łapę całą kasę i kazać popłacić
    wszystkie składki i podatki?
    Swoją drogą, to uświadamianiu przeszkadzają np. skróty myślowe
    z gatunku "ubezpieczony bo ma umowę o pracę". Ubezpieczony, bo ktoś
    za niego odprowadza/płaci składki (quasi-podatek!, nie składki *) lub
    z innych przyczyn prawie przwidzianych jest ubezpieczony.

    *) Niedawno na zjeździe CDU (albo CSU, mylą mi się koalicjanci)
    zgłoszono pomysł aby składka u nas zwana zdrowotną była taka sama
    dla wszystkich (kwotowo). Dziwne, że tam jeszcze wolno takie rzeczy
    mówić...

    Arek