    From: "kurdebalans" <k...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS-y spoleczne poprzez PIT/O
    Date: Thu, 24 Apr 2003 23:51:54 +0200

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości
    news:b89l46$lub$1@news.onet.pl...
    > ###----- w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news -----###

    > zaraz, zaraz - sugerujecie, że zus jest organizacją do której muszę
    > przynależeć i na jego rzecz płacę składki?
    Tu chodzi o np. korporacje pracownicze (Izby Pielęgniarskie, Farmaceutyczne
    i inne takie...)

    > coś mi taka definicja nie pasuje do ubezpieczeń...
    Zgadzam się. To bzdura.

    > znaczy które składki odliczać załącznikiem? rentowe? emerytalne? całe
    Społeczne...
    Całe. Bo tak stanowi Ustawa-mówi że ofe też - od dochodu.

    > czy tylko to co do zusu, a te z ofe inaczej? bo wypadkowe to już tak
    > bardziej ewidentnie pod typowe ubezpieczenie podpadają od niedawna... a
    > chorobowe są dla mnie dobrowolne - to co z tymi? nie odliczać?
    Zdrowotne...
    Możesz nie odliczać. Masz jednak do tego pełne prawo - od podatku.

    Przypomnę że ustawa mówi "zapłacone w roku podatkowym".
    (ZUS'y za 12/2001 płaci się zwykle w 01/2002)
    [kurdebalans]