  • 1. Data: 2004-09-28 08:17:10
    Temat: ZUS - zaleglosci
    Od: <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.

    W ZUSie zalegam okolo 5000zl, od ponad roku. Czy ktos probowal dogadac sie z
    nimi i wynegocjowal splate naleznosci na raty? Do tej pory z zadnym
    upomnieniem ze skladek nie ma sie do mnie nie zglosili.

    Pozdr, Marek.

  • 2. Data: 2004-09-28 08:26:04
    Temat: Re: ZUS - zaleglosci
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 10:17 AM, m...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > nimi i wynegocjowal splate naleznosci na raty? Do tej pory z zadnym
    > upomnieniem ze skladek nie ma sie do mnie nie zglosili.

    To sie zgłoszą. Spróbuja zająć konto, jak nie da efektu, to trafi do
    komornika. Przyślą Ci do domu / siedziby dużo papierków z czerwonymi
    pieczatkami - w US u komornika będziesz mógł ustalić harmonogram spłat -
    pożądane by na poczatek wpłacić 1500 - 2000, reszta potem.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-09-28 08:32:53
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 wrz o godzinie 10:26, na pl.soc.prawo.podatki, Catbert
    napisał(a):

> [...]
    > pieczatkami - w US u komornika będziesz mógł ustalić harmonogram spłat -
    > pożądane by na poczatek wpłacić 1500 - 2000, reszta potem.

    Wow - od razu komornik, Cathert ..... ;)

    Nie koniecznie!!

    Do pytającej:
    - udaj się do ZUSu i pobierz wniosek o przystąpienie do układu ratalnego.
    Z chwilą złożenia tego wniosku - ustaje naliczanie odsetek od zaległości
    podatkowych.
    Po jakimś czasie zadzwonią do Ciebie z ZUSu i powiedzą jaka jest decyzja -
    czy wyrażają zgodę na ten układ czy nie. jeżeli tak - to musisz tam podejść
    i podpisać Umowę.
    Reszta zależy czy masz pracowników czy jesteś sama - bo jeżeli są
    pracownicy - to za nich trzeba wpłacić składki ER - reszta idzie w ramach
    układu.
    generalnie - nie spotkałem jeszcze się z tym by ZUS odmówił przystąpienia
    do układu ratalnego osobie która sama się zgłosiła z takim wnioskiem.

    --
    Herbi
    28-09-2004 10:32:39

  • 4. Data: 2004-09-28 08:53:08
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/28/2004 10:32 AM, Herbi wrote:

    > Wow - od razu komornik, Cathert ..... ;)
    >
    > Nie koniecznie!!

    Pewnie, że nie - to zależy, czy były upomnienia i jak bardzo sprawa jest
    zaległa, jak postrzega pacjenta ZUS. Warto wykonac krok z własnej strony
    - zakładając, że rozłożenie na raty jest rozwiązaniem - zwykle, gdy ktoś
    nie ma na ZUS, to odsamego rozłożenia na raty mu nie przybędzie.

    PZdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-09-28 09:24:22
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Firma jest jednoosobowa, poza tym pracuje na caly etat i z tego tytulu
    skladki sa terminowo oplacane... Czy to cos zmienia?

    Pozdr, Marek.

  • 6. Data: 2004-09-28 12:32:28
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 28 wrz o godzinie 11:24, na pl.soc.prawo.podatki,
    m...@W...gazeta.pl napisał(a):

    > Firma jest jednoosobowa, poza tym pracuje na caly etat i z tego tytulu
    > skladki sa terminowo oplacane... Czy to cos zmienia?

    Nie czytałeś co pisałem o układzie ratalnym?

    Z tytułu etatu to nie Ty płacisz terminowo składki tylko pracodawca -
    płatnik. I z tytułu wynagrodzenia może być spełnione regulowanie
    ewnetualnie przyznanych rat przez ZUS - po prostu to będzie /albo i nie/
    Twoja zdolność ratalna ;)

    --
    Herbi
    28-09-2004 14:32:25

  • 7. Data: 2004-09-29 17:10:18
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > W ZUSie zalegam okolo 5000zl, od ponad roku. Czy ktos probowal dogadac sie
    > nimi i wynegocjowal splate naleznosci na raty? Do tej pory z zadnym
    > upomnieniem ze skladek nie ma sie do mnie nie zglosili.

    skladajac wniosek o przystapienie do ukladu ratalnego faktycznie musisz sie
    czuc na silach splaty pierwszej raty w wysokosci ok 2000zl
    dostaniesz miesiac czasu na przystapienie do ukladu
    odrzucajac warunki stawiane przez zus, wielce prawdopodobne ze w przeciagu
    kolejnego miesiaca zostanie wymierzona sankcja 10-20% zaleglosci
    to i tak niewiele, gdyz w mysl ustawy sankcja moze siegac 100%
    skalkuluj wiec czy stac cie na uklad ratalny
    pozdrawiam
    grzess

  • 8. Data: 2004-09-29 17:24:59
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 29 wrz o godzinie 19:10, na pl.soc.prawo.podatki, grzess napisał(a):

    > skladajac wniosek o przystapienie do ukladu ratalnego faktycznie musisz sie
    > czuc na silach splaty pierwszej raty w wysokosci ok 2000zl

    Skąd wytrzasnąłeś taka kwotę?
    Pytający pisał o zaległości ok. 5 tys. - i nie zatrudnia pracowników - więc
    jednorazowa spłata składek za pracowników z tytułu E i R odpada. Pod układ
    ratalny podpada całe zadłużenie - które jest równomiernie rozkładane w
    zależności od deklaracji złożonej we wniosku przez składającego.
    rozłożenie na raty z tytułu składek opiera się na art. 29 ust. 1a z dn.
    13.10.1998r o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137 poz. 887 z
    późn. zmianami).

    > dostaniesz miesiac czasu na przystapienie do ukladu odrzucajac warunki stawiane
    > przez zus, wielce prawdopodobne ze w przeciagu kolejnego miesiaca zostanie
    > wymierzona sankcja 10-20% zaleglosci

    Co w Twoim mniemaniu oznacza sankcja?
    Czy masz na myśli opłatę prolongacyjną?
    Jeżeli tak - a tak sądzę - to opłata prolongacyjna oblicza się na podstawie
    ustawy ordynacji podatkowej i wynosi ona 50% stawki odsetek za zwłokę
    obowiązującej w dn. podpisania umowy o układ ratalny.

    > to i tak niewiele, gdyz w mysl ustawy sankcja moze siegac 100% skalkuluj wiec
    > czy stac cie na uklad ratalny

    Jakby nie patrzeć - jest to chyba najlepsze wyjście - bo gdy ZUS skieruje
    zaległość do windykacji - to pytający poniesie dodatkowo koszty egzekucji
    komorniczej - i wcale nie musi mu komornik rozkładać na raty zaległości.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-09-29 20:12:44
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Skąd wytrzasnąłeś taka kwotę?

    z obserwacji widze jak zus ocenia mozliwosci platnicze dluznika i takie
    proporcje nie sa wyjatkiem

    > Co w Twoim mniemaniu oznacza sankcja?

    art.24

    > Jakby nie patrzeć - jest to chyba najlepsze wyjście

    tak, to najlepsze wyjscie, jesli na nie kogos stac
    jesli nie to lepiej odkladac na pierwsza rate i siedziec cicho

    pozdrawiam
    grzess

  • 10. Data: 2004-09-30 11:28:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > Z chwilą złożenia tego wniosku - ustaje naliczanie odsetek od zaległości

    Nie do końca.
    Jak odmówią to odsetki liczą sobie jakbyś nic nie składał.

    >nie spotkałem jeszcze się z tym by ZUS odmówił przystąpienia
    > do układu ratalnego osobie która sama się zgłosiła z takim wnioskiem.

    No to masz pierwszy przypadek.
    Mnie odmówił.
    Żeby było śmieszniej odmowę przysłał wraz z upomnieniem (kosztującym kilka
    złotych) że jeszcze nie spłaciłem...