  • 1. Data: 2002-05-24 06:56:01
    Temat: Re: Za długi numer faktury - księgowanie
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    > Temat jest godny tej grupy dlatego, że chyba 100% grupowiczów
    > w jakimś stopniu jest z nim związana. Jeśli nie bezpośrednio usiłując
    > zaksięgować lub wymyślając coraz dłuższy numer, to już na pewno
    > pośrednio. Ja akurat mam związek z tematem nie tylko podczas
    > księgowania faktury np. od kuriera, ale również jestem zmuszony
    > do obrony programu posiadającego limit 16 znaków.
    > Tak więc jak znasz jakąś podstawę prawną zezwalającą
    > na skracanie numeru dokumentu księgowego np. w rejestrze VAT,
    > to bardzo proszę o "Re:".
    >
    > Ja z praktyki wiem, że często praktyka zawodzi ;-)
> [...]
    nie twierdze ze jest podstawa prawna "zezwalającą na skracanie numeru
    dokumentu księgowego ", ale nie ma tez podstawy prawnej na podwazenie
    prawidlowosci zapisu jezeli w rejestrach, czy ksiegach widnieje numer np.
    faktury, zgodny z dowodem ksiegowym, jezeli zostanie wpisany fragment (nie
    fragmenty - bo to wtedy skracanie) numeru z dowodu ksiegowego to jest to
    "numer dowodu ksiegowego" a nie jak uporczywie twierdzisz, "skrocony numer";
    proponuje stosowac stala zasade we "wprowadzaniu numeru" jezeli jest zbyt
    dlugi np.: zawsze wartosci liczbowe, ale nie wybiorczo, lecz w ciągu z
    numeru, zawsze od lewa do prawa, po mijac zera z przodu, itp.

    pozdrawiam
    mm01