    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagranica - szybki zarobek, pytanie
    Date: Sun, 06 Nov 2011 09:30:34 -0600

    On 11/6/2011 8:20 AM, klikeusz wrote:

    > Popieprzone jest prawo w Polsce.

    Nie w Polsce. Tylko w większości krajów.
    Od całości dochodów podatek płacisz tam gdzie jesteś rezydentem.

    Zarabiasz zagranicą a tu chcą cię okraść.

    jak wyżej.
    Będziesz mieszkał zagranicą a zarobisz w Polsce, to zapłacisz od tego
    podatek zagranicą (również).

    Wyjątek do tego wprowadzają umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania
    pomiędzy poszczególnymi krajami.

    > Jeśli okaże się, że brat będzie musiał za dużo zapłacić, to tutaj nie wróci,

    Szukaj doradcy, który zna się na umowach o unikani podwójnego
    opodatkowania pomiedzy polską a chinami.

    Tu masz umowę
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/umowy_miedzynar
    odowe/chiny_konwencja-tekst_polski.pdf

    Czytaj art 15 i dalej, a szczególnie art 23b)

    Ni mam czasu na czytanie, ani nie mam praktyki. Wyglada mi to podobnie
    do umowy z USA.

    W polsce zapłaci podatek wg skali podatkowej minus podatek zaplacony w
    chinach.

    To ci policzy dobry doradca podatkowy, jesli sie na tym zna.

    Na pewno bart zarobi kare za nierozliczenie sie w ubieglym roku z pit,
    bo pewnie sie nie rozliczyl, a raczej jego wyjazdu jak staly pewnie
    potaktowac sie nie da.

    Wiecej ciezko bez sczegolow cos powiedziec.
    Moze to sie da przerobic na dochod firmy, albo cos. Nie wiem. Kombinuj

    > a dla rodziny będzie ogromna strata :( Załóżmy jednak, że brat zadeklaruuje,
    > że zamierzał wyjechać na stałe, ale się nie udało i musiał wrócić?

    Zamiar sie nie liczy. Liczy sie fakt. A na stale, skoro wrocił, jak
    widac nie wyjechal.
    Chyba,ze wroci z chinskim paszportem.
    We wrozki bawil sie nie bede.

    W razie
    > czego bez problemu załatwi papier z jakiejś chińskiej firmy, że zamierzali go
    > zatrudnić na stałe, ale po 2 latach zrezygnowali. Przecież mógł wyjeżdżać z
    > zamysłem na stałe a się nie udało. Musi być jakiś sposób na załatwienie tego
    > poprawnie.

    poprawnie sie zawsze da, kwestia ile trzeba bedzie podatku doplacic