  • 1. Data: 2003-12-05 16:24:54
    Temat: Zagubiona i nie zaksiegowana faktura z pazdziernika - jak sprzedac w listopadzie? Prosze o pomoc.
    Od: "Hudson" <h...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kupilem sprzet w hurtowni (jako upowazniony do zakupow - nie wlasciciel
    firmy) dokladnie w koncu pazdziernika. Niestety faktura zawieruszyla sie i
    odnalazla 2 dni temu. W miedzyczasie sprzet zostal skonfigurowany i czeka na
    klienta, ktory chcialby fakture listopadowa. Niestety - wlasciciel firmy
    zrobil juz 2 korekty i wyrazil "czynny zal" po 25 listopada (za pazdziernik)
    i praktycznie niemozliwe jest by wykonac w tej chwili jeszcze jedna, juz bez
    kontroli etc. Nie moze wiec wciagnac tej faktury z padziernika jako zakup. W
    hurtowni, ksiegowosc polecila "zgubic" fakture oryginalna, wydajac do niej
    duplikat. Na duplikacie jest data wystawienia i sprzedazy taka jak w
    oryginale, jedynie jako dodatkowa inf. jest data wystawienia duplikatu.
    Ksiegowa zaznaczyla, ze od momentu wydania (sprzedazy) sprzetu z hurtowni do
    wplywu sprzetu na nasz magazyn, mogly sie z nim dziac rozne rzeczy wiec nie
    nalezy traktowac tej daty wydania (sprzedazy) oryginalnej jako daty wplywu
    na nasz magazyn, tylko zaksiegowac z data wystawienia duplikatu (tj. koniec
    listopada). Umozliwia to wystawienie faktury klientowi z listopada i
    rozliczenie sie z tej pazdziernikowej faktury w listopadzie.
    Jesli chodzi o sprzet - klient byl gotow nawet odstapic od faktury, ale musi
    miec przynajmniej dowod zakupu na system operacyjny (Windows) bo tylko z nim
    jest wazna licencja. My nie majac wplywu, nie moglismy nic sprzedac.
    Czy teraz (po wystawieniu duplikatu przez hurtownie) mozemy wprowadzic
    sprzet na stan z dniem wystawienia duplikatu i dalej go odsprzedac?
    Bardzo prosze o porade jesli ktos mial podobna sytuacje badz wie czy w ogole
    i jak da sie rozwiazac ta sytuacje?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Janusz

  • 2. Data: 2003-12-05 17:50:38
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Hudson" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy teraz (po wystawieniu duplikatu przez hurtownie) mozemy wprowadzic
    > sprzet na stan z dniem wystawienia duplikatu i dalej go odsprzedac?

    TAK

  • 3. Data: 2003-12-05 23:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Hudson wrote:
    [...]
    >+ Ksiegowa zaznaczyla, ze od momentu wydania (sprzedazy) sprzetu z hurtowni do
    >+ wplywu sprzetu na nasz magazyn, mogly sie z nim dziac rozne rzeczy

    ...w szczególności mógł "przyjechać bez faktury".

    Nie zapodałeś jak się rozliczasz (PK/KPiR), w rozp. do KPiR jest
    opis jak sporządzić "opis towaru" który został przyjęty bez
    dokumentów.
    Zakładając że towar *został* przyjęty (w końcu ktoś go z hurtowni
    zabrał, prawdaż ? :)) wypadałoby taki "opis" mieć.
    Uzupełniając naszego krótkofalowca :) wspomnę że kiedyś była
    dyskusja na .prawo, i moim (nie tylko) zdaniem w zakresie dat
    sprzedaż...otrzymanie faktury można taki towar nawet sprzedać :),
    jako że faktura mogła być u wystawcy być wystawiona do 7 dni
    od sprzedaży (i to "legalnie", bez gubienia czegokolwiek :)).
    Znaczy: IMO SP9LWH ma rację, ale poparł wariant ostrożny :)
    nie wspominając że zastrzeżenie "z dniem wystawienia duplikatu"
    nie jest konieczne.

    A IMO (bez "H") - to opis powinieneś w tym układzie mieć *obowiązkowo*
    w papierach, bo jak wytłumaczysz że "towar odebrałeś a f-ry nie
    było" ? (z zastrzeżeniem o specyfikacji !)
    Jak to "księgowa powiedziała" ? "różne rzeczy" się działy" ? :)
    Jakie ? :)

    [...]
    >+ Czy teraz (po wystawieniu duplikatu przez hurtownie) mozemy wprowadzic
    >+ sprzet na stan z dniem wystawienia duplikatu

    Ja tam nie wiem jak na PK.
    Ale byłoby dziwne jakby można było "przyjąć na magazyn" towar
    bez dokumentów ! I tak samo byłoby dziwne, jakby nie było
    możliwości przyjęcia towaru który przyjechał bez dokumentu
    sprzedaży :)
    Może jakiś "PK" zechce skomentować, czy jest jakiś mechanizm
    podobny do "opisu" z KPiR....
    Dla porządku: jak jest umowa zakupu ze specyfikacja zamówienia
    to może ona zastąpić opis (owa sprecyfikacja).

    [...]
    >+ Bardzo prosze o porade

    Absolutnie nie. Co prawda ostatnio TK podważył co nieco ;),
    ale ja tam najwyżej zacytuję, podywaguję i się posprzeczam.
    Po porady do doradców podatkowych proszę... :)

    >+ jesli ktos mial podobna sytuacje badz wie czy w ogole
    >+ i jak da sie rozwiazac ta sytuacje?

    ...przeczytajć 3000 postów z grupy ;), a do tego komplet
    ustaw i rozporządzeń :) (nie bić poproszę, to nie
    wysmażyłem tyle tekstu do poczytania !)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-06 20:40:57
    Od: "Hudson" <h...@p...onet.pl>

    Dzieki :).

    W ustawach jestem dosc "swiezy" bo niedawno param sie wlasna dzialalnoscia.
    Dziekuje jednak za sugestie :).

    Pozdrawiam serdecznie!
    Janusz

  • 5. Data: 2003-12-06 22:41:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Hudson wrote:
    [...]
    ...a propos: w aktualnie (jeszcze, bo "znika" po 7 dniach do
    płatnych!) dostępnym dodatku w GP jest wyrok NSA o tym, że
    odliczenia VAT z duplikatu jak najbardziej przysługują :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-12-06 23:22:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Sat, 6 Dec 2003, Hudson wrote:
    >+ [...]
    >+ ...a propos: w aktualnie (jeszcze, bo "znika" po 7 dniach do
    >+ płatnych!) dostępnym dodatku w GP jest wyrok NSA o tym, że

    ...oczywiście miało być "RP" a nie "GP" !
    "przepraszam obie wymienione redakcje" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)