  • 1. Data: 2003-12-05 12:08:54
    Temat: Jak to sprzedac ?
    Od: "DEG" <f...@w...pl>

    Mam siec internetowa i zakupilem urzadzenie za 500 PLN, wpisalem do kol. 14
    w KPiR jako koszt. Czy w zwiazku z tym musze uwzglednic ten zakup w
    ewidencji wyposazenia ? (nie wrzucilem tego na magazyn bo to nie jest
    kol.10) Ja nie uwzglednilem ....... nie wiem czy dobrze zrobilem.?
    Czy na magazyn wpisywac mozna tylko to co jest w kol.10 ?
    Teraz chcialem zmodernizowac siec i zakupilen nowe urzadzenie, a stare
    chcialem sprzedac.
    I tutaj pytanie czy moge to zrobic, jesli tak to jak ? Przeciez nie mam
    wpisu do kol. 10 tylko do 14. Czy w zwiazku z tym wszystko co jest kosztem
    nie mozna odsprzedawac ?

    A moze zle zrobilem i bede musial cos korygowac ? Sadze ze lepiej ze
    grupowicze mnie oswieca a nie US.

    dzieki
    DEG

  • 2. Data: 2003-12-05 12:11:43
    Temat: Re: Jak to sprzedac ?
    Od: "DEG" <f...@w...pl>

    Jeszcze jedno bo sadze ze moze byc niejasne. Tym urzadzeniem jest router.

  • 3. Data: 2003-12-05 13:41:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, DEG wrote:

    >+ Mam siec internetowa i zakupilem urzadzenie za 500 PLN, wpisalem do kol. 14
    >+ w KPiR jako koszt. Czy w zwiazku z tym musze uwzglednic ten zakup w
    >+ ewidencji wyposazenia ?

    Nie.

    >+ (nie wrzucilem tego na magazyn bo to nie jest kol.10)

    Czekaj waść, bo się gubię.
    Prowadzisz obowiązkowy magazyn ? No to stosujesz PK. A jeśli
    stosujesz PK to nie podlegasz pod obowiązkową ewidencję
    wyposażenia.
    A może prowadzisz sobie *nieobowiązkowy* magazyn ?
    Co ci wtedy wadzi napisać nad nagłówkiem że jako nieobowiązkowa
    ewidencja stanów może nie być aktualna ? ;)

    >+ Ja nie uwzglednilem ....... nie wiem czy dobrze zrobilem.?
    >+ Czy na magazyn wpisywac mozna tylko to co jest w kol.10 ?

    ...to cd zagwozdek jak wyżej :)

    >+ Teraz chcialem zmodernizowac siec i zakupilen nowe urzadzenie, a stare
    >+ chcialem sprzedac.
    >+ I tutaj pytanie czy moge to zrobic, jesli tak to jak ?

    "normalnie".
    Pojawiały się jedynie wątpliwości, czy taka sprzedaż powinna być
    wpisana do kol. 7 czy 8 - możesz zajrzeć do archiwum ?
    Zdaje się że Maddy się nie dopatrywała powodów żeby nie wpisywać
    do kol. 8, ale głowy nie dam ;)
    "Normalność" nie dotyczy oczywiście spraw cywilnych/konsumenckich:
    zaznaczając że to towar używany zwalniasz się z podejrzeń o to
    jakobyś gwarancję dawał :)
    Są również wyjątki dot. np. traktowania VAT - ale pewnie tego
    przypadku nie dotyczą (odliczałeś ? - odliczałeś. To nie ma
    pytań :)).

    >+ Przeciez nie mam wpisu do kol. 10 tylko do 14.

    No i to co ?
    Przecież to twój "majątek związany z DG".

    >+ Czy w zwiazku z tym wszystko co jest kosztem
    >+ nie mozna odsprzedawac ?

    Skąd taki pomysł ?? -:O !

    >+ A moze zle zrobilem i bede musial cos korygowac ? Sadze ze lepiej ze
    >+ grupowicze mnie oswieca a nie US.

    Najpierw nas oświeć, skąd masz wątpliwości - i *jak* inaczej chciałbyś
    potraktować taką sprzedaż "starego wyposażenia" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)