  • 1. Data: 2003-12-05 11:22:45
    Temat: zakup prywatny - sprzedaż na fv
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc w następującym problemie.
    KPiR + VAT osoba fizyczna.
    Kupiłam na umowę kupna-sprzedaży rzecz za 1300 zł. dla siebie (w założeniu).
    Ale mojemu klientowi bardzo się ta rzecz spodobała i kupił ją ode mnie jako
    firmy.
    Czy wystarczy oświadczeniem przenieść wartość tej rzeczy do pozycji "zakup
    towarów handlowych" w cenie 1300 z pominięciem VAT naliczony a potem
    zwyczajnie zaewidencjonować FV sprzedaży + VAT należny. Co z podatkiem
    od czynności cywilno prawnych, czy może stanowić kup?
    bardzo proszę powiedzcie mi jak to zrobić, bo nie wiem, czy dobrze myślę.
    pozdrawiam,
    agagoc

  • 2. Data: 2003-12-08 23:48:47
    Temat: Re: zakup prywatny - sprzedaż na fv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, agagoc wrote:
    [...]
    >+ Kupiłam na umowę kupna-sprzedaży rzecz za 1300 zł. dla siebie (w założeniu).

    ...znaczy: "osobiście".

    >+ Ale mojemu klientowi bardzo się ta rzecz spodobała i kupił ją ode mnie jako
    >+ firmy.

    Hm... ktoś tu wyrzekał ostatnio na kolejność zdarzeń "rzeczywistych"
    i "papierowych". Sprzedałaś *osobisty* majątek jako *firma* ?

    >+ Czy wystarczy oświadczeniem przenieść wartość tej rzeczy do pozycji "zakup
    >+ towarów handlowych" w cenie 1300 z pominięciem VAT naliczony a potem

    ...był VAT naliczony, znaczy. Czyli kupiłaś *bez* PCC ?
    I co to znaczy "z pominięciem" ? Kosztowało 1300 zł + VAT ?
    Masz fakturę zakupu ?

    >+ zwyczajnie zaewidencjonować FV sprzedaży + VAT należny.

    ...znaczy: chcesz zaliczyć ów zakup w koszt.
    Jak to Orka mawiała: "są podstawy", ale... ale tylko przy rozpoczynaniu
    DG :( Przyznam bez bicia, że raczej próbuję sprowokować resztę grupy
    do dyskusji, bo nikt nie chce się wychylić (i oberwać za błędy
    w rozumowaniu), więc ktoś musi ;)
    Pozostałe dywagacje zakładają że samo "przesunięcie" jest możliwe !

    >+ Co z podatkiem
    >+ od czynności cywilno prawnych,

    ...który, ten który zapłaciłaś przy zakupie ? Ale powiadasz że był
    VAT, no to nie mogło być PCC. No chyba że to komis, i był PCC
    od wartości towaru (z zastrzeżeniem że wątek obok "się wyjaśnie"
    jak to jest z PCC przy komisie :) i też tylko czekam czy oberwę ;))
    oraz VAT od prowizji. Ale *my tego nie wiemy* !
    Bo chyba nie planujesz zapłacić PCC przy "przenoszeniu z osobistego
    do DG" ??

    >+ czy może stanowić kup?

    Jeśli samo "przesunięcie" jest możliwe, to IMHO tak...
    Ustawa wyłącza tylko podatek dochodowy, od spadków
    i darowizn (art. 23.12) oraz tu i ówdzie dotyka VAT.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-09 15:12:39
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 5 Dec 2003, agagoc wrote:
    > [...]
    >
    > ...znaczy: "osobiście".
    Osobiście kupiłam dla siebie prywatnie.

    > Hm... ktoś tu wyrzekał ostatnio na kolejność zdarzeń "rzeczywistych"
    > i "papierowych". Sprzedałaś *osobisty* majątek jako *firma* ?
    Nie mam jeszcze sporządzonej książki za listopad, więc wszystko powinno być
    ok.
    Zresztą umowa kupna sprzedaży (mój zakup) jest wcześniejsza niż moja faktura
    sprzedaży.

    > ...był VAT naliczony,
    Nie, nie było naliczonego VAT-u
    Czyli kupiłaś *bez* PCC ?
    Kupiłam z pcc
    > I co to znaczy "z pominięciem" ? Kosztowało 1300 zł + VAT ?
    Kosztowało 1300
    > Masz fakturę zakupu ?
    Nie, mam umowę kupna - sprzedaży.

> [...]
    > w rozumowaniu), więc ktoś musi ;)
    > Pozostałe dywagacje zakładają że samo "przesunięcie" jest możliwe !

    Nie jest to żaden komis.

    > Bo chyba nie planujesz zapłacić PCC przy "przenoszeniu z osobistego
    > do DG" ??
    już zapłaciłam PCC. Bo klient pojawił się później niż 14 dni od transakcji.

> [...]
    > Ustawa wyłącza tylko podatek dochodowy, od spadków
    > i darowizn (art. 23.12) oraz tu i ówdzie dotyka VAT.

    Bardzo przepraszam wszystkich modemowych grupowiczów, ale nie
    miałam pomysłu w jaki sposób to skrócić :))))))))

    pozdrawiam,
    agagoc