  • Data: 2009-01-08 13:35:31
    Temat: Re: Zagwozdka z "zapomnianą" fakturą
    Od: "Maja" <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.unfwvp2bl60ql1@unk...

    > Do VAT to jeszcze zależy za co faktura,

    Normalna faktura za paliwo (sam. ciężarowy)
    Bywają też np. za materiały biurowe itp. Ale jak najbardziej podlegają
    odliczeniu VAT.

    > Duplikat się wystawia gdy faktura zginie. Skoro ją masz, to jest ona
    > podstawą odliczenia - i tyle w temacie.

    I dla mnie to jest logiczne, ale ona twierdzi, że nie wolno. Nie jestem
    księgową, przepisów nie mam w małym palcu, więc się nie kłócę. Niemniej
    jednak nie daje mi to spać ;-)

    > W dodatku nie wiem czy dobrze rozumiem, że napisałaś że trzeba ją
    > fizycznie
    > wpisać do ewidencji przed końcem miesiąca?

    Ona twierdzi tak - "jeśli fakturę z początku listopada chcecie wpisać "na
    grudzień" (bo ktoś zapomniał ją przynieść, a listopad już dawno zamknięty),
    to trzeba się postarać o jej duplikat, ale duplikat musi być wystawiony w
    grudniu. Ewentualnie można ją wprowadzić nawet w styczniu, ale wtedy
    duplikat musi być ze stycznia" Nic z tego nie kapuję. Faktura jest, więc po
    grzyba duplikat? No niby po to, że za "starą" fakturę nie mam prawa odliczać
    VAT'u w kolejnych miesiącach.

    Pozdrawiam
    Maja