    From: "Maja" <m...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagwozdka z "zapomnianą" fakturą
    Date: Fri, 9 Jan 2009 12:01:15 +0100

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Taaaa... ciekawe skąd tę księgową wyciągnęli ;)

    Coś mi się jeszcze przypomniało, a mianowicie jeden z jej argumentów na moje
    pytanie dlaczego tak nie wolno robić. "A jak w razie kontroli wytłumaczycie
    urzednikom z UKS fakt, że tak długo trzymaliście fakturę w firmie i nie
    wprowadziliście jej do ewidencji? Zwłaszcza, że to faktura gotówkowa, czyli
    otrzymywana do ręki, więc na opóźnienia poczty nie można tego zrzucić".
    Nie miałam pojęcia, że z takiego "przetrzymywania" faktury trzeba się jakoś
    specjalnie tłumaczyć.

    > A tak w ogóle, mimo że flejm dobrze szedł :) i uwaga o prawie
    > do odliczenia w następnym okresie nie wzbudza wątpliwości,
    > mam pytanie do grupowiczów: może mi ktoś objaśnić dlaczego NIKT
    > nie zwrócił uwagi, że jak księgowa nie wie iż ("normalnie") liczy
    > się data *otrzymania* faktury to coś jest nie teges?

    No tak, ale ona widocznie uważa, że "data otrzymania" to data otrzymania do
    ręki pracownika.

    Pozdrawiam
    Maja