    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagwozdka z "zapomnianą" fakturą
    Date: Fri, 9 Jan 2009 13:18:21 +0100

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 12:01:15 +0100, Maja napisał(a):

    > Coś mi się jeszcze przypomniało, a mianowicie jeden z jej argumentów na moje
    > pytanie dlaczego tak nie wolno robić. "A jak w razie kontroli wytłumaczycie
    > urzednikom z UKS fakt, że tak długo trzymaliście fakturę w firmie i nie
    > wprowadziliście jej do ewidencji? Zwłaszcza, że to faktura gotówkowa, czyli
    > otrzymywana do ręki, więc na opóźnienia poczty nie można tego zrzucić".
    > Nie miałam pojęcia, że z takiego "przetrzymywania" faktury trzeba się jakoś
    > specjalnie tłumaczyć.

    > No tak, ale ona widocznie uważa, że "data otrzymania" to data otrzymania do
> [...]

    Właśnie Gotfryd już nadmienił iż istotny jest moment OTRZYMANIA a nie tylko
    wystawienia.
    Ja tu jeszcze dodam iż "kiedyś" istotne było czy pracownik jest
    *uprawniony* do odbierania faktur. Być może w dobie braku obowiązku
    podpisywania faktur już to nie funkcjonuje, jednak może wypowiedzą się
    teraz inni Grupowicze.
    A co do opcji iż faktura z listopada a księgujesz ją w grudniu ... proste -
    pracownik był "w terenie" - jak zjechał to ją przekazał do księgowości ;)