    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagwozdka z "zapomnianą" fakturą
    Date: Sun, 11 Jan 2009 01:22:42 +0100

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Taaaa... ciekawe skąd tę księgową wyciągnęli ;)
    >
    > A tak w ogóle, mimo że flejm dobrze szedł :) i uwaga o prawie
    > do odliczenia w następnym okresie nie wzbudza wątpliwości,
    > mam pytanie do grupowiczów: może mi ktoś objaśnić dlaczego NIKT
    > nie zwrócił uwagi, że jak księgowa nie wie iż ("normalnie") liczy
    > się data *otrzymania* faktury to coś jest nie teges?
    >
    > Coś przeoczyłem? Nikomu się nie chciało? Pracownik konfiskujący
    > firmową fakturę pełni rolę "podatnika"? (bo to termin otrzymania
    > przez podatnika się liczy :))

    Wg. mnie tak. W jego imieniu (tj. podatnika), z jego pełnomocnictwem
    (zapewne ustnym, ale kto wie co ma wpisane w umowę/regulamin) odbiera
    fakturę.

    Tak jak z wszelką korespondencją poleconą kierowaną do podatnika. Nikt nie
    wnika czy sam podatnik ją dostał, wystarczy że ją odebrał pracownik do tego
    umocowany.

    p. m.