  • 11. Data: 2004-06-25 15:39:27
    Temat: Re: Zakladam firme
    Od: "eBox" <e...@p...pl>

    > Niezupelnie...
    > Bycie niewatowcem ma tez sens przy baaardzo duzym udziale docghodu w
    > obrocie. (a wiec praktycznie zadnych kosztach).

    Jak kursy czytania będą uwzględniać analizę treści czytanej, to się zapiszę.
    Właśnie o takiej sytuacji była mowa! Jak pisało:

    [..]
    > No to rzeczywiscie nie wie Pan co stracil nie uczac sie...

    A co konkretnie? Bo nadal nie wiem...

    > Jescze wygodniej byloby Panu zaplacic cala kwote miesiac pozniej..

    Oczywiście! Kiedy tylko można! Kursy ekonomii przeszedłem tym razem,
    a kupcy (zaopatrzeniowcy) z hipermarketów widać też to czynili.
    A jak termin będzie 3 miesiące, to wolę kupić u Vatowca. Dlaczego?

    > Sama sie odliczy - prawda ? Wielkiej pracy z tym nie ma...

    Rzecz w tym, że na kursy inteligencji nie chodziłem (co tu widać),
    więc ironicznego stwierdzenia nie zrozumiałem.

    > Wiec nie chodzi tu o bycie czy niebycie "watowcem" ale o cene..
    > dla VAT-nana cena ktora go interesuje to cena netto
    > (chyba, ze ma "paskudna strukture")

    Ale dla człowieka interesu liczą się też pieniądze w obrocie.
    Podam przykład mocno uproszczony dla jasności:
    Sytuacja A: Płacę 10000zł 1.07.2004 + 2200zł 25.08.2004
    Sytuacja B: Płacę 12200zł 1.07.2004 + 0zł 25.08.2004
    Dla "VAT-nana" i matematyka A=B, ale dla businessmana nie.

    Oczywiście, dotyczy przypadku, kiedy usługodawca chce założyć
    sobie firmę w domu pt. "Projektowanie i wykonywanie serwisow
    WWW", jak to czyni parę mi znanych osób, których jedynym
    kosztem jest komórka i kiedyś tam poskładany komputer i
    kupiony pakiet Delphi. Do tego od początku czyniłem aluzje,
    zostawiając pierwszą linię postu.

    Poradzono wcześniej pytającemu, żeby został Vatowcem, bo chce
    robić coś dla firm (strony, bazy danych...). Moją intencją jest
    spowodowanie konieczności zastanowienia się, czy w jego
    konkretnym przypadku warto komplikować życie np. dodatkowymi
    kosztami księgowymi. I tylko tyle - nie zaś obalanie zasad podatku
    Vat. Porady "z automatu" nie zawsze przynoszą oczekiwane efekty.

    Przepraszam tych, których obraziłem.
    --
    wcale nie taki znowu "nieuk"
    www.zapraszam.pl

  • 12. Data: 2004-06-26 20:31:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 24. czerwca 2004 20:32 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane MooSHEL:

    > Tylko jeśli marża sprzedawcy pozostanie taka sama, a można przypuszczać że
    > zwolniony będzie miał zakusy aby sobie podbić cenę aby zrekompensować
    > dodatkowe koszty nieodliczonego VATu [dotyczy nie wszystkich branż,
    > oczywiście]

    Z założenia niewatowcem jest taki, co nie ma kosztów watowskich specjalnie,
    a raczej własne usługi.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2004-06-26 20:31:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia czw 24. czerwca 2004 23:46 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Samotnik:

    > Jeśli nie jesteś VATowcem, to walisz koszta brutto w KUP, ale nie
    > odliczasz VAT i raczej wychodzisz na minus i sprzedając VATowcom jesteś
    > niekonkurencyjny. Bycie nievatowcem jest dla 'detalistów'.

    Nie detalistów, a usługodawców!

  • 14. Data: 2004-06-29 08:17:30
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    eBox wrote:

    > Sytuacja A: Płacę 10000zł 1.07.2004 + 2200zł 25.08.2004
    > Sytuacja B: Płacę 12200zł 1.07.2004 + 0zł 25.08.2004
    > Dla "VAT-nana" i matematyka A=B, ale dla businessmana nie.

    Jesli masz przewage sprzedazy nad zakupami to w/w porownanie
    nie ma sensu. 25-ego i tak bedziesz musial zaplacic 2200 pln
    tyle ze do US. Wiec jeden pies. A nie zawsze da sie robic
    ciagle koszta i koszta. NAwet byznesmenom.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin