  • 1. Data: 2004-06-22 06:39:31
    Temat: Zmieniły się numery kont w banku.
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Czy w związku z tym że nie zmieniłem konta, tylko bank zmienił numery
    mam obowiązek powiadamiać o tym US jeśli tak to ile mam na to czasu? Nowe
    numery (i już tylko one) obowiązują od 1 lipca. Czy muszę o tym powiadomić
    jeszcze kogoś np. ZUS?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-06-22 07:12:41
    Temat: Re: Zmieniły się numery kont w banku.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:
    > Czy w związku z tym że nie zmieniłem konta, tylko bank zmienił numery
    > mam obowiązek powiadamiać o tym US jeśli tak to ile mam na to czasu? Nowe

    Owszem, musisz.
    Masz 7 dni, tylko w smie nie wiadomo od kiedy. Moim zdaniem od 7 dni po
    dniu w ktorym stary numer konta przestaje "działać".

    Pamiętaj że na druku NIP musisz poza nowym numerem podac tez stary jako
    zlikwidowany.

    > numery (i już tylko one) obowiązują od 1 lipca. Czy muszę o tym powiadomić
    > jeszcze kogoś np. ZUS?

    Zawiadamiasz US i ZUS. No i kontrahentów ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-22 07:24:10
    Od: "Robin \(Robert\)" <B...@a...pl.usunto>

    Od 1 lipca 2004r. obowiązują wyłącznie nowe numery rachunków tzw. w formacie
    IBAN.
    Do tego czasu można używać starych i nowych.
    Moim zdaniem jeśli masz 7 dni na podanie do US zmiany, to będzie to 8 lipca.

    Robin (Robert)

  • 4. Data: 2004-06-22 07:36:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Mariusz wrote:

    >+ Czy w związku z tym że nie zmieniłem konta, tylko bank zmienił numery
    >+ mam obowiązek powiadamiać o tym US jeśli tak to ile mam na to czasu?

    Patrzymy w PDG:
    +++
    Art. 13.
    1. Przedsiębiorca jest obowišzany do:
    2) zawiadomienia urzędu skarbowego [...] o posiadaniu rachunku bankowego
    [...] zawiadamiajšc [...] należy podać [...] numer rachunku bankowego
    [...]
    3. W razie zmiany stanu faktycznego [...] przedsiębiorca jest obowišzany
    do zgłoszenia tych zmian w terminie 14 dni od daty ich powstania.
    ---

    Z przepisu nie wynika jakakolwiek zależność od powodu zmiany - jest
    zmiana -> trzeba zgłosić. IMO oczywiście :)

    >+ Czy muszę o tym powiadomić jeszcze kogoś np. ZUS?

    Podałeś ZUSowi konto ? Na jakiej podstawie prawnej ? ;) (tam będzie
    pewnie podobny zapis, ale mi się nie chce szukać :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-06-22 07:43:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2004, Maddy wrote:

> [...]
    > + > mam obowiązek powiadamiać o tym US jeśli tak to ile mam na to czasu? Nowe

    Zgoda.

    > + Masz 7 dni

    No ładny kfiatek... znasz podstawę prawną ??
    Bo z PDG wynika 14 dni (cytowałem), więc wnioskuję że musi być jeszcze
    jakiś inny zapis (dotyczący obowiązku informowania *o koncie* a nie
    o firmie) skracający ten okres...
    Nie wykluczam że mam starą treść ustawy i mi zmienili w międzyczasie,
    ale... isip chodzi jak żółw i nie mogę się doczekać aby sprawdzić :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-06-22 11:15:44
    Temat: Re: Zmieni?y si? numery kont w banku.
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/22/2004 8:39 AM, Mariusz wrote:

> [...]
    > numery (i już tylko one) obowiązują od 1 lipca. Czy muszę o tym powiadomić

    Pozwolę sobie na zdanie odrębne względem szanownych adwersarzy - ale z
    zastrzeżeniem, że jest to wariant dla ludzi o mocnych nerwach.

    Numer rachunku pozostaje ten sam, konto też - więc na dobrą sprawę nie
    ma o czym zawiadamiać.
    Zmienia się nie konto i jego numer, lecz format zapisu - podobnie, jak
    zapis np. daty urodzenia w kodzie hexadecymalnym nie powoduje, że jest
    to "nowa data urodzenia".
    Fakt nazywania zapisu w w nowym standardzie "nowym numerem" jest
    językowym nadużyciem - chyba że "w rozumieniu ustawy" (!) - jak urząd ma
    potrzebę, to niech się sam dowie w banku.

    Pzdr: Catbert