  • 1. Data: 2004-05-27 09:21:00
    Temat: Zakup drukarki a KUP
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.

    I jeszcze jedno pytanko:
    (DG, KPiR, VAT)
    Kupilem dzis drukarke na fakturke firmowa.
    Ale firma nie posiada komputera (mam kupiony
    wczesniej, jeszcze przed rozpoczeciem dg).
    Czy moge ja puscic w KUP i odliczyc VAT ?

    Acha, dodam jeszcze, ze swiadcze uslugi pewnej
    firmie (umowa dlugoterminowa) przy uzyciu ich
    komputerów i wystawiaja mi faktury za korzystanie
    z niego. Czy to cos zmienia?

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-05-27 14:19:31
    Temat: Re: Zakup drukarki a KUP
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Help me, plissss....

    --

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 3. Data: 2004-05-27 17:24:38
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    >
    > Acha, dodam jeszcze, ze swiadcze uslugi pewnej
    > firmie (umowa dlugoterminowa) przy uzyciu ich
    > komputerów i wystawiaja mi faktury za korzystanie

    najlepiej "wciągnij" komputer kupiony przed rozpoczęciem DG do ewidencji
    srodków trwałych (szacując na podstawie danych rynkowych i stopnia zużycia)
    jego wartość.
    Potem można z sensem drukarkę dokupić jako modernizację zestawu
    komputerowego, a jeżeli wartość drukarki nie przekracza 3500 to na zasadach
    ogólnych odliczysz VAT i wrzucisz w KUP (jeżeli przekracza 3500 to przez
    amortyzację stopniowo).
    Drukarka sama nie jest przecież przydatna.
    A tak w ogóle, to korzystaj z archiwum grupy.

    Magdi

  • 4. Data: 2004-05-28 07:49:24
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Drukarka sama nie jest przecież przydatna.
    Niby nie...
    Ale - drukarke kupilem 2 dni temu a kompa dzisiaj (drugiego, tym
    razem na dg). Wszystko bym chcial razem zrobic wyposazeniem
    (ewentualnie ST) tylko czy mi sie US nie przyczepi, ze sa 2 faktury
    i 2 rózne daty?
    Jak bym jeszcze mógl prosic o skrótowy a w miare precyzyjny
    sposób "zrobienia srodka trwalego" to bylbym wdzieczny.

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 5. Data: 2004-05-28 13:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 May 2004, Bozoo wrote:

> [...]
    >+ razem na dg). Wszystko bym chcial razem zrobic wyposazeniem
    >+ (ewentualnie ST) tylko czy mi sie US nie przyczepi, ze sa 2 faktury

    Zakładając że uznasz całość za ST to nie.
    Tak właśnie powinno się robić: kupujesz, kupujesz, ubezpieczasz ;),
    ... i nic nie jest kosztem. Potem wpisujesz do EST i już zaczynasz
    "generować koszt" :) (może być jednorazowo :)).
    Nie mam pojęcia jak ugryźć "peryferia do wyposażenia", ale
    w dotychczasowych dyskusjach nikt się nie przyznał że wie :[
    W myśl zasady "to tylko zaliczka" :) o ile nie przekraczasz granic
    roku to kłopot nie jest wielki: zawsze możesz wpisać w koszt później
    i tylr, poczytaj posty Maddy na ten temat...

    >+ Jak bym jeszcze mógl prosic o skrótowy a w miare precyzyjny
    >+ sposób "zrobienia srodka trwalego" to bylbym wdzieczny.

    Hm...
    1. Sprawdzić ;> czy kupiony w całości czy w częściach
    a. w całości - iść do 2.
    b. w częściach - rozważyć spisanie "protokołu wytworzenia" albo
    jakiegoś podobnego wynalazku, żeby samemu nie mieć za 4 lata
    przy kontroli kłopotu "a co to było" :)
    2. Wpisać do EST podając jako dokument nabycia f-rę zakupu albo
    protokół (na którym jest lista faktur !!). Wyznaczyć amortyzację
    (może być jednorazowa o ile przystaje :))
    3. Wpisać amortyzację do KPiR. Dokumentem jest oczywiście numer
    pozycji w EST a nie faktura nabycia :)

    Jeszcze coś ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd