    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup drukarki a KUP
    Date: Fri, 28 May 2004 15:33:05 +0200

    On Fri, 28 May 2004, Bozoo wrote:

    >+ > Drukarka sama nie jest przecież przydatna.
    >+ Niby nie...
    >+ Ale - drukarke kupilem 2 dni temu a kompa dzisiaj (drugiego, tym
    >+ razem na dg). Wszystko bym chcial razem zrobic wyposazeniem
    >+ (ewentualnie ST) tylko czy mi sie US nie przyczepi, ze sa 2 faktury
    >+ i 2 rózne daty?

    Zakładając że uznasz całość za ST to nie.
    Tak właśnie powinno się robić: kupujesz, kupujesz, ubezpieczasz ;),
    ... i nic nie jest kosztem. Potem wpisujesz do EST i już zaczynasz
    "generować koszt" :) (może być jednorazowo :)).
    Nie mam pojęcia jak ugryźć "peryferia do wyposażenia", ale
    w dotychczasowych dyskusjach nikt się nie przyznał że wie :[
    W myśl zasady "to tylko zaliczka" :) o ile nie przekraczasz granic
    roku to kłopot nie jest wielki: zawsze możesz wpisać w koszt później
    i tylr, poczytaj posty Maddy na ten temat...

    >+ Jak bym jeszcze mógl prosic o skrótowy a w miare precyzyjny
    >+ sposób "zrobienia srodka trwalego" to bylbym wdzieczny.

    Hm...
    1. Sprawdzić ;> czy kupiony w całości czy w częściach
    a. w całości - iść do 2.
    b. w częściach - rozważyć spisanie "protokołu wytworzenia" albo
    jakiegoś podobnego wynalazku, żeby samemu nie mieć za 4 lata
    przy kontroli kłopotu "a co to było" :)
    2. Wpisać do EST podając jako dokument nabycia f-rę zakupu albo
    protokół (na którym jest lista faktur !!). Wyznaczyć amortyzację
    (może być jednorazowa o ile przystaje :))
    3. Wpisać amortyzację do KPiR. Dokumentem jest oczywiście numer
    pozycji w EST a nie faktura nabycia :)

    Jeszcze coś ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd