  • 1. Data: 2006-02-20 20:19:16
    Temat: Zakup na allegro a zwrot towaru.
    Od: "Kasia" <W...@w...pl>

    Hej,

    Czy jesli kupuje na aukcji internetowej to tez moge towar zwrocic, tak jak
    to jest w sytuacji zakupu przez sklep internetowy, ze w ciagu bodajze 7 dni
    mozna zwrocic i ponosi sie tylko koszta wysylki jesli sprzet jest
    nienaruszony?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-20 20:37:12
    Temat: Re: Zakup na allegro a zwrot towaru.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <W...@w...pl> napisal(a):
    > Hej,
    >
    > Czy jesli kupuje na aukcji internetowej to tez moge towar zwrocic,

    jeśli to była _aukcja_, to nie.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-20 20:40:23
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    dni
    > mozna zwrocic i ponosi sie tylko koszta wysylki jesli sprzet jest

    poczytaj ustawę z dnia 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271)

    W skrócie:
    Jesli kupiłeś towar poprzez allegro od przedsiebiorcy, a jesteśkonsumentem,
    to zgodnie z art. 2 pkt 1:

    "Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej
    odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w
    terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu
    wystarczy
    wysłanie oświadczenia przed jego upływem."

    A jeśli sprzedawca ciebie nie powiadomił o możliwościu zwrotu to atr. 4:

    "Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od
    umowy,
    bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim
    wypadku
    konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania
    informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu
    odstąpić
    od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania."

    Sa jednak zawsze pewne ale. Proponuję jednak dokładnie ustawę postudiowac i
    zobaczyć, co odnosi sie do Ciebie.

    --
    jacenty
    www.goldap.info

  • 4. Data: 2006-02-20 23:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Feb 2006, Samotnik wrote:

    > jeśli to była _aukcja_, to nie.

    ...prosimy o przepis... poważnie :)

    IMO jeśli kupił od przedsiębiorcy *nowy* towar, to może zwrócić.
    Co oczywiście nie przeszkadza w dostaniu negatywa, bo żaden przepis
    konsumencki nie chroni przed negatywami z aukcji :>
    Ale towar sprzedawca przyjąć musi, bo dlaczego nie?
    Oczywiście zwrot "idzie" na koszt niedoszłego kupującego!
    (sprzedawca ma obowiązek zwrócić TYLKO koszty wysyłki DO
    kupującego, AFAIK & AFAIR)
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-21 06:05:32
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    wiadomości > > jeśli to była _aukcja_, to nie.

    > ...prosimy o przepis... poważnie :)
    >
    > IMO jeśli kupił od przedsiębiorcy *nowy* towar, to może zwrócić.

    Poważnie?
    A możesz podać przepis?

  • 6. Data: 2006-02-21 06:24:44
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 lut o godzinie 00:04, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > ...prosimy o przepis... poważnie :)

    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do
    umów:
    10) sprzedaży z licytacji.

> [...]
    > Oczywiście zwrot "idzie" na koszt niedoszłego kupującego!
    > (sprzedawca ma obowiązek zwrócić TYLKO koszty wysyłki DO

    Rozróżnić jednak trzeba *aukcję* od zwykłej opcji *kup teraz* za określoną
    cenę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2006-02-21 10:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Feb 2006, Artur Ch. wrote:

> [...]
    > szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    >
    > Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do

    Thx!
    Znaczy wtopiłem przez nieuważne czytanie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)