  • 1. Data: 2004-05-27 09:17:44
    Temat: Zakup od osoby fizycznej
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.

    Mam takie pytanko:
    Chce kupic uzywany komputer na firme
    (DG, KPiR, VAT). Problem w tym, ze nie
    w sklepie i nie nowy. Slyszalem, ze ma to jakos
    tak wygladac: kupuje go (od os. fiz bez dg), spisujemy
    umowe kupna-sprzedazy i ja go potem moge w koszty.
    A co z vatem? przeciez gosc mi go nie naliczy chyba...

    Z czym sie takie postepowanie wiaze? PCC ??
    Jakie sa konsekwencje dla sprzedajacego a jakie
    dla kupujacego?

    Acha, jeszcze jedno: komp by kosztowal z 2000zl
    wiec nie musialby byc ST. A ktos mi kiedys powiedzial,
    ze komp to zawsz ST niezaleznie od wartosci....

    Prosze o naswietlenie takiej sytuacji....

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 2. Data: 2004-05-27 14:19:27
    Temat: Re: Zakup od osoby fizycznej
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Help me, plissss....

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 3. Data: 2004-05-27 17:30:25
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

> [...]
    > umowe kupna-sprzedazy i ja go potem moge w koszty.
    > A co z vatem? przeciez gosc mi go nie naliczy chyba...

    on nie naliczy, ty nie odliczysz.

    > Z czym sie takie postepowanie wiaze? PCC ??
    > Jakie sa konsekwencje dla sprzedajacego a jakie
    > dla kupujacego?

    trzeba oprócz umowy kupna sprzedaży sporządzić deklarację PCC w ciągu 14 dni
    od transakcji i zapłacić bodajże 2% podatku PCC. Za zapłatę podatku
    odpowiadacie solidarnie, ty i sprzedawca, czyli US skubnie tego, kogo będzie
    mu łatwiej.

    > Acha, jeszcze jedno: komp by kosztowal z 2000zl
    > wiec nie musialby byc ST. A ktos mi kiedys powiedzial,
    > ze komp to zawsz ST niezaleznie od wartosci....

    wyjścia masz dwa - nie wpisać w EST i od razu w koszty, ale zdaje się, że ta
    wartość kwalifikuje sie wtedy do ewidencji wyposażenia albo wpisać w EST. Ja
    przyjęłam, że wszystkie komputery wpisałam do EST, podatkowo niewiele to
    zmienia bo ST do 3500 można jednorazowo zamortyzować w miesiącu oddania do
    użytkowania. A potem można bez problemu dokupić drukarkę, o której piszesz
    parę postów dalej i dać ją jednorazowo w KUP jako modernizację ST nie
    przekraczającą 3500.

    a w ogóle temat to już wiele razy na grupie poruszany. Korzystaj z
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl

    Magdi

  • 4. Data: 2004-05-27 21:58:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, Magdalena wrote:
    [...]
    >+ od transakcji i zapłacić bodajże 2% podatku PCC. Za zapłatę podatku
    >+ odpowiadacie solidarnie, ty i sprzedawca, czyli US skubnie tego, kogo będzie
    >+ mu łatwiej.

    ...lepiej żeby to prowadzacy DG go zapłacił - wliczy w koszty :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-29 08:47:12
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 27 May 2004, Magdalena wrote:
    > [...]
    >
    > ...lepiej żeby to prowadzacy DG go zapłacił - wliczy w koszty :)
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    wiesz, najpierw musi zapłacić...
    A druga sprawa, wg mnie musi powiększyć wartość początkową ST i dopiero
    wpisać w koszty, albo dopiero przez amortyzację (jak się jest blisko 3500
    zet to chyba lepiej, żeby sprzedawca zapłacił).

    Magdi