    From: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup oprogramowania OEM na firmę
    Date: Wed, 17 Apr 2002 21:59:31 +0200

    Użytkownik "Ziemek Borowski" <z...@Z...Waw.PL> napisał w
    wiadomości news:slrnabrjqn.ksk.ziembor.news@bluesky.domek.ziemb
    or.waw.pl...
    > Arkadiusz Piotrowski na pl.soc.prawo.podatki:
    >
    > to będzie pirat. OEM jest ważny tylko dla całości zestawu: sprzęt i
    > oprogramowanie z którym zostało nabyte.

    Primo: każdy OEM może mieć swoje warunki - różne firmy różnie to regulują.
    Licencje Microsoft na systemy operacyjne, w tym Windows XP OEM wymagają dla
    legalności zajścia dwóch warunków:
    1.) zakupu systemu wraz z prawie dowolnym elementem komputera (może być
    nawet modem, kostka RAM, CD-ROM itp) - te warunki zostały zliberalizowane
    ok. kilku miesiecy temu. Obejmuję w tej chwili także pakiety Office i
    poszczególne jego składniki w wersji OEM, o czym mało kto wie. Można kupić
    Office OEM z kostką RAM i będzie to legalne w świetle nowych regulacji
    Microsoft Polska. Warunek: oprogramowanie i sprzęt MUSZĄ być na jednej
    fakturze - i nie ma zlituj się tutaj :-) I musi być to faktura. Sam zakup na
    fakturze Windows XP OEM nie pozwala na używanie legalne tego systemu. Tak
    robią tylko sprzedawcy do dalszej odsprzedaży.
    2.) Wymagana jest też nalepka licencyjna. Ale tutaj już nie ma takiego bólu
    bo nikt Ci nie może zabronić zgubienia tej nalepki, zalania ją atramentem
    itp itd. Jeśli będziesz miał spełniony pkt 1 nikt Ci nic nie zrobi.

    To tyle.
    K. Kowalski